Gestel 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Gestel 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

SV Someren gaat op bezoek bij VV Gestel

Someren speelde afgelopen zondag een goede wedstrijd tegen Marvilde, maar slaagde er niet in om de vele kansen af te maken. In de tweede helft werd het team van Dominik Vergoossen verrast door de 0-1 en die achterstand konden de blauwwitten zelfs na een stormachtig slotoffensief niet meer goedmaken. Toch overheerste na afloop het optimisme. “Als de kansen beter benut worden, heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt”, aldus de Somerense coach.

Op zondag 30 september krijgt Someren een nieuwe kans om zich te bewijzen tegen het Eindhovense VV Gestel. Die vereniging ontstond in 2005 na een fusie van Veloc en Gestelse Boys. Destijds begon Gestel in de vierde klasse, waarna het elke drie jaar promoveerde en in 2015 de hoofdklasse bereikte. Na twee seizoenen hoofdklasse was het gedaan met de opgaande lijn en degradeerde de club twee keer op rij.

Dit seizoen speelt Gestel dus weer in de 2e klasse, waarin vorige week een 1-1 gelijkspel werd behaald tegen Beerse Boys. Die eindstand was al na dertien minuten bereikt. In de tweede helft werd de sfeer er niet beter op en Gestel-trainer Tonnie van de Wetering kreeg van de scheidsrechter een plek toebedeeld achter de omheining.

Assistent-trainer Toon van Veen (49 jaar) kon de coachrol niet overnemen, want hij verdedigde het Gestelse doel, zoals hij vorig seizoen ook deed als tweede doelman bij FC Eindhoven AV.

Andere nieuwe spelers bij Gestel dit seizoen zijn rechtsbuiten Ayoub Dadda (Venlosche Boys), doelman Tommy van de Gevel (Poederlee), verdediger Abdurrahman Cetin (Nieuw Woensel) en de aanvallers Patrick Kraker (Brabantia) en Tarik Ouzalah (Nieuw Woensel).

De wedstrijd van a.s. zondag wordt gespeeld op sportpark Dommeldal en begint om 14.30 uur.

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
23 sep 2018 Beerse Boys 1 (zon) - Gestel 1 (zon) co 1 - 1

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd
23 sep 2018 SV Someren 1 (zon) - Marvilde 1 (zon) co 0 - 1