Beerse Boys 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Beerse Boys 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Someren zoekt eerherstel in Middelbeers

Afgelopen zondag leed SV Someren in eigen huis een teleurstellende nederlaag tegen RKVVO. Enkele wedstrijden geleden leek de kans nog reëel dat de Somerense blauwwitten een serieuze concurrent konden worden van titelkandidaat FC Eindhoven av.. Door twee opeenvolgende nederlagen is die kans voor de Somerenaren echter minimaal geworden.

Ondanks het puntenverlies is Someren nog steeds tweede op de ranglijst. Die positie hoeft niet in gevaar te komen als de ploeg van Dominik Vergoossen zelf weer gaat winnen. Maar in de laatste wedstrijden waren de spelers niet in staat om de tegenstanders hun wil op te leggen. De absolute drive om samen de wedstrijd naar je hand te zetten, ontbrak in de laatste duels. RKVOO wist niet wat het meemaakte op De Potacker, volgens het wedstrijdverslag: “Someren was geen schim van het elftal dat in Oerle wist te winnen in het najaar en het was onverwacht dat RKVVO de zegereeks voortzet.”

Wil Someren nog iets maken van dit seizoen dan moeten de ruggen worden gerecht.

De tweede positie op de ranglijst biedt goede mogelijkheden om de nacompetitie te bereiken. Om die tweede plek te behouden, moet Someren komende zondag drie punten bijschrijven in Middelbeers. Tegenstander Beerse Boys staat in de middenmoot en is een karaktervolle ploeg met een paar gevaarlijke aanvallers, waaronder de gebroeders Daan en Jannes Mulders. Vorig seizoen speelde Someren in Beers met 1-1 gelijk en de thuiswedstrijd werd met 1-0 gewonnen.

Het zal niet eenvoudig zijn om de stugge ploeg van trainer Jasper van Hoof te verslaan, maar het allerbelangrijkste is dat Someren zichzelf weer eens weet op te laden. Komende zondag om 14.30 uur krijgt het die kans op sportpark De Klep in Middelbeers.

Wedstrijd-nummer

J.W.J. (John) Swaanen

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
17 mrt 2019 Hilvaria 1 (zon) - Beerse Boys 1 (zon) co 3 - 3
10 mrt 2019 Beerse Boys 1 (zon) - Rood Wit V 1 (zon) co 3 - 0
24 feb 2019 Beerse Boys 1 (zon) - FC Eindhoven AV 1 (zon) co 1 - 2
17 feb 2019 Beerse Boys 1 (zon) - Mierlo Hout 1 (zon) co 2 - 1
10 feb 2019 Gestel 1 (zon) - Beerse Boys 1 (zon) co 1 - 3

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd