Someren – Mierlo Hout 1 - 2

2e klasse F

7 april 2019 14:30

S.C.A. (Stijn) van Zuilichem

Een wedstrijd met 2 duidelijk verschillende helften. Someren was in de eerste helft de betere ploeg met diverse kansen. Uiteindelijk werd een van die kansen benut, waardoor de ruststand 1-0 was.
 In de tweede helft een heel ander beeld. Nu was Mierlo Hout de betere ploeg, zij wisten daarin 2 maal te scoren en gingen met de winst terug naar ’t Hout.

Bij de start van de wedstrijd zocht Someren de aanval en in de 8e minuut was Koen de Louw al dicht bij de openingstreffer. Hij kopte een voorzet van Wesley van de Boomen net over. En zo waren er nog meer momenten. Een afstandschot van Justin Hoeben ging net naast . Doelman Maarten Werts stond aan de basis van de 1-0. Een verre uittrap  van hem kwam in de 16 terecht bij Koen de Louw. Hij schermde de bal goed af en schoot met een volley de bal onhoudbaar binnen. Hierna kwamen er nog meer kansen voor Someren,  maar Salim Zeroual en Koen de Louw kregen de bal niet meer in het doel van Mierlo Hout.

In de tweede helft kwam er een ander Mierlo Hout uit het kleedlokaal. Je zag aan alles dat ze de wedstrijd om wilden keren. Mezzani Chahid was al meteen gevaarlijk,  maar zijn schot werd geblokkeerd. In de 58e minuut was Mierlo Hout al dicht bij de gelijkmaker. Martijn van Thiel verraste doelman Maarten Werts, maar gelukkig voor de sluitpost kwam de bal tegen de paal. Van Thiel kreeg een tweede kans om de bal binnen te schieten, maar nu was de doelman wel alert en redde fraai.

In de 73e minuut viel dan toch de gelijkmaker. Er ging een corner aan vooraf van waaruit aanvoerder Danny van Hout de gelijkmaker binnen kopte. Mierlo Hout voelde aan dat er meer te halen viel in Someren.  Ze waren nadrukkelijk op zoek naar de winst. Someren stelde hier nog maar weinig tegenover. Ook de wissels brachten daar geen verandering in, dit in tegenstelling tot de invallers van Mierlo Hout. In de 81e minuut kwam Mierlo Hout op voorsprong uit een penalty. Niels Schweren probeerde een doelpunt te voorkomen, maar de goed leidende scheidsrechter Stijn van Zullichem zag hier een overtreding in. De toegekende penalty werd binnen geschoten door Danny van Hout, die zo zijn tweede scoorde in deze wedstrijd.

Ondanks het verlies blijft Someren derde. Toch zal er de komende weken uit een ander vaatje moeten worden getapt, om niet terug te zakken in de brede middenmoot van de 2e klasse.

Verslag : Fons Hasselman
Foto’s : Jan van de Broek