SV Someren 1 (zon) - FC Eindhoven AV 1 (zon)

SV Someren 1 (zon) - FC Eindhoven AV 1 (zon)

Vindt Someren de juiste tactiek tegen FC Eindhoven av?

Someren kwam afgelopen zondag niet verder dan een gelijkspel tegen Bladella. Na de 0-1 van Wesley v.d. Boomen kwam de thuisclub al snel op gelijke hoogte. De betere kansen waren voor Someren, maar een hardwerkend Bladella trok voor de vijfde keer dit seizoen de puntendeling over de streep.

Op zondag 25 november is koploper FC Eindhoven Av te gast op sportpark De Potacker. Vorig seizoen trad Someren voor het eerst aan tegen het paradepaardje van technisch manager Dré Nijssen. In het stadion van FC Eindhoven won Someren destijds in een spannende wedstrijd met 3-4. Het thuisduel leverde met wat geluk en een uitblinkende doelman Werts een 1-1 gelijkspel op.

FC Eindhoven liep afgelopen zondag in Eersel tegen de eerste nederlaag van het seizoen aan. Ondanks deze averij gaan de Eindhovense blauwwitten nog steeds comfortabel aan de leiding in de 2e klasse F.

Hoewel Someren twee punten achterliet in Bladel, steeg het team van Dominik Vergoossen naar een gedeelde tweede plek op de ranglijst. Wilhelmina’08 en Hilvaria verloren namelijk ook. Eens temeer een bewijs dat iedereen van iedereen kan winnen en verliezen in de 2e klasse F.

Neemt niet weg dat FC Eindhoven de gedoodverfde favoriet is met een keur aan spelers met hoofdklasse- en zelfs topklasse-ervaring. Denk daarbij aan de snelle flankspelers Gino de Wijs (ex-UNA) en Jordi van Meurs (ex-De Valk en PSV), de spitsen Carsley Mathilda (ex-De Valk) en Appie Azmani (KSV Oud-Turnhout). Op het middenveld zetten aanvoerder Bas de Haas (ex-Geldrop) en Ferd Pasaribu (ex-Deso en Gestel) de lijnen uit. Deze zomer werden nog wat extra spelers binnengehaald, waaronder verdediger Lesley v.d. Stoep (ex-Sparta Rotterdam, Barendrecht en BVO Eindhoven). Ook twee in Eindhoven studerende buitenlanders wist ‘suikeroom’ Dré toe te voegen aan de selectie: de Spaanse doelman Eduardo Recoder Velero en de Arubaanse middenvelder Jason Fontalvo Dominguez.

Oh ja, alle spelers van SV Someren komen -zonder uitzondering- uit de eigen jeugdopleiding en gaan zich a.s. zondag volledig leegknokken om een zo goed mogelijk resultaat te behalen. De technische staf gaat zich buigen over de te volgen tactiek. Het thuispubliek kan als twaalfde man ook een belangrijke rol vervullen, dus zorg dat je erbij bent.

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
18 nov 2018 Bladella 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) co 1 - 1
04 nov 2018 SV Someren 1 (zon) - EFC 1 (zon) co 2 - 1
28 okt 2018 RKVVO 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) co 1 - 3
21 okt 2018 SV Someren 1 (zon) - Braakhuizen 1 (zon) co 4 - 2
14 okt 2018 Wilhelmina'08 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) co 2 - 1

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd
18 nov 2018 EFC 1 (zon) - FC Eindhoven AV 1 (zon) co 1 - 0