SV Someren 1 (zon) - Gestel 1 (zon)

SV Someren 1 (zon) - Gestel 1 (zon)

SV Someren wil wat rechtzetten tegen VV Gestel

Afgelopen zondag won Someren ternauwernood met 1-2 van concurrent Marvilde uit Veldhoven. Enkele minuten voor het einde van de wedstrijd scoorde Koen de Louw de winnende treffer voor de blauwwitten. Door deze overwinning verstevigde Someren zijn tweede positie op de ranglijst en gaat het inmiddels aan kop in de tweede periode.

Op zondag 17 februari is VV Gestel de tegenstander. De club uit de Eindhovense volkswijk Gestel is in 2005 ontstaan uit een fusie tussen Veloc en Gestelse Boys. Je zou de geelblauwen overigens ook zomaar kunnen verwarren met de voormalige Helmondse volksclub Dijkse Boys, want daar kennen we trainer Tonnie van de Wetering van, evenals doelman Toon van Veen en Leendert Gerrits, die zijn carrière als geldschieter vervolgde bij Gestel. De Helmondse inbreng deed de Eindhovense club aanvankelijk goed, want VV Gestel promoveerde in korte tijd een aantal keren en speelde tussen 2015 en 2017 in de hoofdklasse.
Maar er is altijd wel reuring in het Dommeldal en financieel belandde de club in zwaar weer. Diverse spelers keerden de club de rug toe met twee degradaties als gevolg. Toch slaagt de technische staf er telkens weer in om goede en behendige spelers aan te trekken. VV Gestel beschikt over een (zaal)voetbalploeg met veel individuele klasse.

SV Someren heeft ongetwijfeld ook kwaliteit, maar is bovendien een karaktervol collectief dat op de ranglijst een stuk hoger staat dan Gestel. De uitwedstrijd ging overigens met 1-0 verloren na een eigen doelpunt. De thuisclub speelde na een veldverwijzing lange tijd met tien spelers. De geelblauwen probeerden daarna het spel te ontregelen en Someren slaagde er niet in om een acceptabel niveau op de mat te leggen.

Het team van coach Dominik Vergoossen heeft in het vervolg van de competitie laten zien dat het gegroeid is. Zondag zal Someren in eigen huis iets willen rechtzetten, want de uitwedstrijd is nog niet uit het blauwwitte geheugen gewist.

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
12 feb 2019 SV Deurne 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) vr -
10 feb 2019 Marvilde 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) co 1 - 2
03 feb 2019 SV Someren 1 (zon) - Bladella 1 (zon) co 4 - 1
27 jan 2019 SV Someren 1 (zon) - Venlosche Boys 1 (zon) vr 2 - 2
15 jan 2019 Sportclub Susteren 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) vr 1 - 2

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd
10 feb 2019 Gestel 1 (zon) - Beerse Boys 1 (zon) co 1 - 3