Sarto 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Sarto 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Someren treft Sarto in nacompetitie

SV Someren speelde afgelopen zondag met 2-2 gelijk tegen RKVVO. Halverwege leidde Someren met 2-0 na treffers van Maico Meulen en Koen de Louw. Vijf minuten voor het laatste fluitsignaal viel de aansluitingstreffer en in blessuretijd kwam RKVVO op gelijke hoogte na een benutte strafschop. De uitslag was overigens niet echt van belang, want Someren had zich al geplaatst voor de play-offs.

In de eerste ronde van de nacompetitie is Someren gekoppeld aan het Tilburgse Sarto. De geel-blauwen haalden stevig uit in hun laatste competitiewedstrijd, want ze wonnen met 1-6 bij Beek Vooruit. Door deze overwinning eindigde Sarto achter kampioen Moerse Boys op de tweede plaats in de 2e klasse E, de hoogste klassering voor Sarto in 36 jaar. Als je de competitieresultaten van beide teams naast elkaar legt, lijken beide teams weinig voor elkaar onder te doen. Sarto behaalde 50 punten en een doelsaldo van 48-36. Someren beëindigde de competitie met 49 punten en een doelsaldo van 46-31.

Someren kan a.s. zondag geen beroep doen op Stijn Kusters. Maar de overige spelers, die wel inzetbaar zijn, gaan volop strijden voor het bereiken van de tweede ronde. De aanmoedigingen van veel leden en supporters kunnen daarbij een extra steun in de rug zijn. De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark Westend, Gilzerbaan 251a in Tilburg.

Eerste ronde nacompetitie 1e klasse – 2e klasse zondag

A. VV Gestel – Eindhoven AV

B. Alverna/FC Tilburg – SC Kruisland

C. EFC – Madese Boys