NWC 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

NWC 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Kanaalderby NWC-Someren

Afgelopen zondag won Someren na een goede eerste helft met snel en aanvallend voetbal van Marvilde (0-2). De doelpunten werden gescoord door Justin Hoeben en Luc Bouwmans. Door deze overwinning blijft Someren met EFC (dat ook won) medekoploper in de 2e klasse F.

Op zondag 8 april staat er weer een belangrijke competitiewedstrijd op het programma. Geen duel tussen twee titelkandidaten, maar wel een wedstrijd waar in Asten en Someren naar wordt uitgekeken. De Kanaalderby blijft iets speciaals voor voetballiefhebbers aan weerszijden van de Zuid Willemsvaart. Ook deze keer zullen veel bezoekers de weg naar sportpark ’t Root weten te vinden. De weersverwachtingen zijn uitstekend en de vooruitzichten op een gezellige derde helft trekken ook mensen naar het voetbalveld, die daar doorgaans weinig komen.

Het belang van de wedstrijd is voor beide teams erg groot. Someren moet zijn koppositie verdedigen, terwijl NWC de punten hard nodig heeft om uit de onderste regionen weg te komen. NWC is het nipte 1-0 verlies in de uitwedstrijd nog niet vergeten en er leven ongetwijfeld revanchegedachten!!

De plaats op de ranglijst zegt in de Kanaalderby weinig over de winstkansen. Beide teams houden elkaar vanaf  het seizoen 2011-2012 aardig in evenwicht. NWC slaagde er in de laatste vier onderlinge ontmoetingen op De Potacker niet in om te scoren. Dat lukte Someren op ’t Root wel één keer, maar gewonnen werd er nog niet. Het is dus hoog tijd om voor het eerst in deze eeuw drie competitiepunten mee te nemen uit Asten.

De wedstrijd begint a.s. zondag om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Spijkers.

We nodigen iedereen van harte uit om onze blauw-witten te komen ondersteunen.

Na de wedstrijd treedt er in de kantine van ’t Root een feestband op. Iedereen kan na afloop nog lang in Asten blijven, als de drie punten maar mee naar Someren gaan.

Bezoekers worden verzocht om met de fiets naar het sportpark te komen.

Fietsen kunnen geparkeerd worden op de parkeerplaats van NWC.
Auto’s kunnen terecht op het grasveld naast het Varendonck College.

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
31 mrt 2018 RKVVO 1 (zon) - NWC 1 (zon) co 1 - 0
25 mrt 2018 NWC 1 (zon) - Sportclub Irene 1 (zon) co 0 - 1
11 mrt 2018 NWC 1 (zon) - FC Eindhoven AV 1 (zon) co 1 - 1
25 feb 2018 NWC 1 (zon) - EFC 1 (zon) co 2 - 0
18 feb 2018 Wilhelmina Boys 1 (zon) - NWC 1 (zon) co 3 - 2

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd
31 mrt 2018 Marvilde 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) co 0 - 2