EFC 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

EFC 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Topduel SV Someren - EFC

Afgelopen zondag speelde SV Someren een oefenwedstrijd tegen eersteklasser ZSV. Halverwege ging Someren nog met 3-1 aan de leiding door doelpunten van Niels Schweren, Luc Bouwmans en Mike Verdonschot. Na rust scoorde ZSV al snel de aansluitingstreffer en daarna vonden de geelzwarten nog twee keer het net. In de slotfase was Someren dicht bij de gelijkmaker, maar Koen de Louw zag zijn inzet stranden op de lat.

Het was een nuttige oefenpartij in de aanloop naar de topper van aanstaande zondag tegen de nummer twee van de ranglijst, EFC. M.u.v. twee wedstrijden in het begin van de competitie bezetten Someren en EFC dit seizoen afwisselend de eerste plaats op de ranglijst in de 2e klasse F. Op 10 december 2017 namen de Eerselnaren de koppositie over van Someren en twee maanden later was het weer stuivertje wisselen. De blauw-witten wonnen drie wedstrijden op rij, terwijl EFC matig presteerde met twee nederlagen tegen respectievelijk Heeze en NWC.

De achterstand van EFC is inmiddels vijf punten en trainer Roland Tielemans zal zijn team ongetwijfeld inpeperen dat de achterstand niet verder mag oplopen in deze zespuntenwedstrijd.

SV Someren zal daar ongetwijfeld anders over denken. Winst op EFC betekent niet alleen dat de voorsprong wordt uitgebreid, maar ook dat de andere concurrenten niet dichterbij komen. Hopelijk zullen veel Somerense supporters op zondag 11 maart afreizen naar Eersel om hun team een steuntje in de rug te geven. De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark De Dieprijt en staat onder leiding van arbiter R. Koster.

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
25 feb 2018 NWC 1 (zon) - EFC 1 (zon) co 2 - 0
04 feb 2018 EFC 1 (zon) - RKSV Heeze 1 (zon) co 0 - 1
28 jan 2018 Rood Wit V 1 (zon) - EFC 1 (zon) co 1 - 2
17 dec 2017 EFC 1 (zon) - Beerse Boys 1 (zon) co 1 - 1
03 dec 2017 EFC 1 (zon) - RKVVO 1 (zon) co 4 - 2

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd
04 mrt 2018 SV Someren 1 (zon) - ZSV 1 (zon) vr 3 - 4