15-jarige Maud van Berlo gescout voor Borussia Mönchengladbach

15 januari 2022 13:00

Maud voetbalt al vanaf haar zesde jaar bij SV Someren. Nu, negen jaar later, is haar talent opgemerkt door de Duitse club Borussia Mönchengladbach (Bundesliga). Bij Maud draait alles om voetbal. Zes van de zeven dagen is zij bezig met voetbal of zit ze in de sportschool. Ze let op haar voeding en daarnaast haalt ze ook nog eens prima cijfers op het Varendonck (HAVO), waar zij alle medewerking krijgt om haar dromen na te jagen. “Maar” zo vertelt Maud, “de zondag is echt mijn rustdag!”

Bij de KNVB District Zuid voetbalt ze al enige tijd en wordt ze telkens weer geselecteerd. Daar wordt ze al snel opgemerkt en inmiddels traint Maud al enige tijd bij de voorselectie van Jong-PSV. Voetballen bij PSV Dames 1 is haar droom en haar missie.

Op woensdagavond 29 september wordt ze tijdens een training opgemerkt door Hub Salden, de scout van Borussia Mönchengladbach. Daarna gaat het snel. Ze wordt benaderd en gevraagd om een aantal proeftrainingen te volgen bij Borussia -17. Deze trainingen doorstaat zij prima en al snel zit ze aan de vergadertafel met Hub en Borussia. Daar wordt alleen Duits gesproken en dat is nou net een taal die Maud erg lastig vindt. Gelukkig wordt alles voor haar vertaald door Hub en ze krijgt  te horen dat ze erg onder de indruk zijn van haar talent en dat ze haar maar wat graag willen vastleggen.

En dan kom je op 15-jarige leeftijd voor grote keuzes te staan. Er gaat van alles door Maud heen op dit moment en ze heeft heel wat vragen waar ze op korte termijn antwoord op moet krijgen. Ze weet zich volledig gesteund door haar ouders en om de juiste keuze te maken, gaat Maud eind januari een volledige week meetrainen bij Borussia -17 en vervolgens zal zij haar definitieve keuze maken.

Maud, wat vond ik het leuk om afgelopen week met je gesproken te hebben. Je laat zien dat je met passie en doorzettingsvermogen een heel eind kan komen en kan uitgroeien tot een voorbeeld voor alle jonge meiden, die eenzelfde droom hebben als jij.
Maud, ik denk dat ik namens heel SV Someren mag spreken dat wij enorm trots op jou zijn en dat we je heel veel succes wensen in de komende tijd.

Uiteraard blijven we je volgen en ben je altijd welkom op de Potacker.

Margreet Oosterbeek

Maud_van_Berlo.jpg