In memoriam Piet van den Einden

20 september 2023 16:00

Op 19 september ontvingen we het trieste bericht dat onze erevoorzitter Piet van den Einden is overleden.

Piet, die negentig jaar werd, was een echte clubman met grote verdiensten voor onze vereniging. In 1968 werd hij lid van de veteranenafdeling. In 1972 was Piet, met z’n bouwkundige achtergrond, de grote aanjager van de bouw van onze eerste kantine. In 1976 werd hij voorzitter van SV Someren. Onder zijn voorzitterschap floreerde de vereniging als nooit tevoren. Er kwam meer financiële armslag en de accommodatie werd steeds verder vernieuwd en uitgebreid. Ook sportief werden er grote stappen gemaakt. Het eerste elftal werd onder Piets voorzitterschap kampioen in 1978, 1982, 1985 en 1988. In 1990 promoveerde het vaandelteam naar de tweede klasse en in 1994 werd voor het eerst in de clubgeschiedenis de eerste klasse bereikt. In datzelfde jaar legde Piet na achttien jaar de voorzittershamer neer.

Ook na zijn periode als voorzitter bleef Piet nauw betrokken bij SV Someren. Bij alle bouwactiviteiten op De Potacker speelde hij een belangrijke rol: de uitbreiding van de kleedlokalen, de renovaties van ons clubhuis en de bouw van de nieuwe bestuurskamer in 2008. Elk weekend was Piet van de partij als trouwe supporter van jeugd- en seniorenteams. Elke dinsdagochtend was hij als lid van de Vutploeg bezig met allerlei werkzaamheden op het sportpark. Daarnaast was hij tot 2011 het boegbeeld van de sponsorcommissie.

Ook toen zijn gezondheid  afnam en het niet meer lukte om naar De Potacker te komen, volgde hij de club dagelijks via de website en liet hij zich door zijn vele voetbalvrienden informeren over de ontwikkelingen binnen de club. Tot de laatste dag bleef Piet betrokken bij ZIJN SV Someren!!

Piet, hartelijk bedankt voor alles wat je in de afgelopen 55 jaar voor onze vereniging hebt betekend!! Rust zacht!!

2019-02-17_SVSJB_Piet_van_den_Einde.JPG

img008.jpg