Broer Hilverda koninklijk onderscheiden als Lid in de Orde van Oranje-Nassau

28 april 2019 16:30

Als club SV Someren zijn we trots op het feit dat het de koning heeft behaagd om Broer Hilverda te onderscheiden als Lid in de Orde van Oranje-Nassau.
Dit gebeurde vrijdag 26 april j.l.

Compleet verrast kreeg Broer die ochtend een bezoek van burgemeester Dilia Blok met de uitnodiging een “kopje koffie” te komen drinken op het gemeentehuis.

Broer was één van de 6 gedecoreerden later die ochtend tijdens de lintjesregen in het gemeentehuis in Someren.

Broer Hilverda werd in 1950 op elfjarige leeftijd lid van SV Someren. Door een zware blessure in 1965 moest hij met actief voetbal stoppen. Sinds die tijd heeft hij zich vol overgave als vrijwilliger ingezet voor onze club. Een groot deel van zijn tijd heeft hij aan de voetbalclub gegeven en mede door zijn enorme inzet is de club gegroeid tot wat deze nu is: een grote voetbalvereniging in Someren, met ook leden van buiten Someren-dorp, die verbindt en volop plezier geeft aan de leden.

Een opsomming van zijn verdiensten:

Voor 1990:

* Mede-oprichter clubblad en lid van de redactie (1971-1973)
* Mede-oprichter en secretaris veteranenafdeling (1965-1978)
* Secretaris materiaal- en terreincommissie (1965-1973)
* Secretaris juniorenafdeling (1978-1982)
* Secretaris seniorencommissie (1983-1986)
* Secretaris hoofdbestuur (1982-1987)

1990-heden: Voetbaltrainer voor de mini’s en bedenker van het zeer succesvolle voetbaldiploma. Dit jaar wordt het lustrum gevierd.
1990-heden: Adviseur voetbaltechnische commissie SV Someren
1991-heden: Lid en adviseur VUT-ploeg SV Someren

Broer, namens het bestuur en leden van SV Someren, van harte proficiat.

Zie ook video op Siris-TV: https://siris.nl/video/145196981/broer-hilverda-lid-in-de-orde-van-oranje-nassau

en artikel: https://siris.nl/artikel/145168991/broer-hilverda-lid-in-de-orde-van-oranje-nassau

Broer met de andere oud-gedecoreerden van SV Someren: Noud v Lieshout, Wiljan Raijmakers en Fons Hasselman

SV Someren 1