Johnny Smits nieuw bestuurslid Meiden- en Vrouwenvoetbal SV Someren

21 juli 2023 19:15

Het Hoofdbestuur is verheugd te kunnen mededelen, dat ze met Johnny Smits tot overeenstemming is gekomen om plaats te nemen in het bestuur, in de functie van Voorzitter Meiden- en Vrouwenvoetbal.

Johnny stelt zich zelf even voor:

“Met ingang van het seizoen 2023/2024 treed ik toe tot het hoofdbestuur SV Someren als bestuurslid Meiden- en Vrouwenvoetbal. Doordat mijn dochter in 2010 ging voetballen binnen SV Someren ben ik betrokken geraakt bij deze mooie vereniging. Vanaf deze tijd heb ik me op diverse vlakken ingezet voor de teams waarin mijn dochter actief was. Zo ben ik jarenlang in de jeugd assistent trainer geweest en tot en met seizoen 2021/2022 assistent scheidsrechter. Op enig moment moest mijn dochter de overstap maken naar NWC-Asten om te kunnen voetballen in een vrouwenteam. Vrouwen 1 was ondergebracht bij SV Someren en Vrouwen 2 bij NWC-Asten. Hierdoor kwam ik in contact met Jolanda Smits en Joost van Stiphout en ging het bestuurlijk balletje rollen. Ik nam zitting in de commissie meiden- en vrouwenvoetbal en heb meegewerkt aan de totstandkoming van de ST SV Someren/NWC-Asten.
Daarnaast was ik actief in de Stuurgroep waarbij een afvaardiging van de besturen van beide verenigingen en de commissie zitting hadden.

Zoals bekend is de samenwerking tussen beide verenigingen opgehouden te bestaan en is de commissie verheugd dat de visie meiden- en vrouwenvoetbal, zoals vastgelegd in een beleidsplan, voortgezet kan worden binnen SV Someren.
Om te zorgen dat de inclusie van het meiden- en vrouwenvoetbal binnen SV Someren gewaarborgd blijft is mij gevraagd zitting te nemen in het hoofdbestuur.

Doelstelling is een volledige meiden- en vrouwenlijn vanaf de MO13 tot en met de Vrouwen 1, waar eenieder kan spelen op haar eigen niveau en waarbij aanwas Vrouwen 1 vanuit de eigen vereniging gewaarborgd blijft.
Een mooie, uitdagende taak waar ik me dan ook met veel enthousiasme voor ga inzetten, uiteraard ondersteund door zeer betrokken commissieleden, een fantastische staf meiden- en vrouwenvoetbal en niet te vergeten alle speelsters.

Met sportieve groet, Johnny Smits.”

Voorzitter_Meiden-Vrouwenvoetbal_Johnny_Smits_per_sz_23-24.jpg