De nieuwe privacywet AVG bij SV Someren

23 mei 2018 20:45

Aan: alle leden, vrijwilligers en functionarissen van SV Someren, bezoekers van sportpark de Potacker en bezoekers van de website www.svsomeren.nl.

De nieuwe privacywetgeving gaat in op 25 mei 2018 en heet de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze wetgeving geldt voortaan in de hele Europese Unie en vervangt de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). De AVG is vooral bedoeld om de rechten te versterken van mensen waarvan gegevens worden verwerkt. Organisaties die persoonsgegevens verwerken – zoals ook sportverenigingen – krijgen meer verplichtingen om deze gegevens goed te beschermen.

Bij SV Someren nemen we uw persoonlijke data serieus. We wijzigen daarom onze Gebruikersvoorwaarden en Privacy Beleid om de Algemene Verordening Gegevensbescherming (ook wel GDPR genoemd) na te leven.

Wat betekent dit precies voor u?

Met deze wijziging willen we het gemakkelijker voor je maken om onze voorwaarden te begrijpen. Het is belangrijk dat je weet wat er met uw gegevens gebeurt en welke controle u daarover heeft.

U kunt onze nieuwe Gebruikersvoorwaarden en Privacyverklaring alvast lezen, deze staan vermeld onderaan elke pagina van onze website www.svsomeren.nl.
Vanaf 25 mei 2018 zijn deze automatisch van kracht. Indien je niet akkoord gaat of vragen hebt, kun je reageren per email naar [email protected].

Namens het Dagelijks Bestuur,
Peter van Enckevort