Someren F6 tegen Bruheze F4 (door Stan Harbers)

SV Someren JO9-6

Bruheze F4

F-pupillen zaterdag, F6, 3e klasse 204

26 september 2015 9:15

Om 9.00 uur starten we met overschieten en wat rennen, onze leider geeft aan dat we bij de verkeerde tegenstander staan, we moeten naar veld A tegen Brouwhuis, haha.

De leider vraagt of ik aanvoerder wil zijn, ik zeg ja maar weet niet precies wat het is, ik moet een oranje bandje om mijn arm doen. Papa heeft het later thuis uitgelegd.

Dan begint de wedstrijd, de 1e helft. Ik vind dat de tegenstanders wel erg groot zijn.
Op zich gaat het redelijk, we krijgen wel verschillende goals tegen.

Gelukkig maak ik een 1e goal voor Someren, ik speelde 2 tegenstanders voorbij en maakte toen de goal. De 2e goal kwam de bal van links waarna ik de bal hard in de goal schoot.

Ik mag de 2e helft keepen. De keepershandschoenen van de club zijn voor mij te klein. Maakt niet uit, dan keep ik wel zonder handschoenen.

De leider geeft aan de Someren jongens als tip om zoveel mogelijk voor de tegenstander te blijven. Ik vind dat dat niet zo goed gelukt is.

Het keepen vond ik erg leuk, het duiken naar de bal en proberen tegen te houden.

De tegenstander schiet wel erg hard, die kan ik ook niet tegenhouden. Er worden opnieuw goals gemaakt door de tegenstander.

Het penalty schieten ging goed voor Someren, gelukkig kan ik een paar ballen tegen houden.

Volgens mij is het iets van 20-2 geworden. Ik vind het jammer dat we verloren hebben, maar het was toch wel leuk.

Na het douchen ga ik samen met papa nog even naar een wedstrijd van Someren E7 kijken, ik vind het leuk om dat te zien.

Stan Harbers (7 jaar)