Hardwerkend Someren F2 verliest van Helmondia F1

SV Someren JO9-2

F-pupillen zaterdag, F2, 1e klasse 202

28 november 2015 10:00

In een sportieve en aantrekkelijke wedstrijd heeft Someren F2 tegen Helmondia F1 met 3-1 het onderspit moet delven.

De Helmondertjes waren  de avond ervoor blijkbaar vroeg naar bed gegaan want vanaf het beginsignaal rolde de ene na de andere aanval op het doel van Sem af. Wessel haalde veel voorzetten voor het doel weg en Joris en Rens moesten ook vol aan de bak. Ondanks de vele kansen en 2 ballen  voor Helmondia tegen de paal bleef het lang 0-0. Wout kreeg zelfs een goede kans op 0-1 maar schoot net naast en na een goede voorzet van Sven kreeg Bryan de bal net niet onder controle om eens lekker uit te halen. De verdiende 1-0 viel dan toch nog voor de rust toen een spelertje van Helmondia ongehinderd de bal achter Sem schoot.

Na de pauze viel al snel de 2-0 en dacht Helmondia F1 de buit binnen te hebben. Someren F2 rechtte echter haar rug en Joris ronde na een schitterende aktie(hij zette 4 Helmondertjes op het verkeerde been) beheerst af: 2-1. Kort daarop schoot Len met een mooi en hard schot bijna de 2-2 binnen maar het keepertje van Helmondia reageerde alert. Het spel golfde daarna op en neer maar in de slotminuut besliste Helmondia F1 met de 3-1 definitief de wedstrijd.

De overwinning van Helmondia F1 was verdiend maar doordat Someren F2 hard werkte werd het een boeiende en spannende wedstrijd.