Someren F1 kampioen Hoofdklasse D

SV Someren JO9-1

F-pupillen zaterdag, F1, Hoofdklasse D

5 december 2015 11:30

Zaterdagmorgen 5 dec 2015, arriveren wij om 11.00 uur op Sportpark Boshoven te Weert. We spelen vandaag alweer onze laatste wedstrijd, namelijk: FC Oda F1 - Someren F1.

Een gespannen sfeer hangt in de kleedkamer, want als we deze wedstrijd winnen zijn we winterkampioen. De coaches Thomas, Anton, Willy en Roland geven de spelers nog de laatste goede adviezen en instructies mee.

11.15: Tijd voor de warming up, keeper inschieten en nog wat laatste instructies.

Dan is het 11.30 uur: Wedstrijd gaat beginnen. Teun, Maarten, Jochem, Sjoerd, Jari, Dries, Niels, Rik & Tygo beginnen aan de wedstrijd. Papa’s, mama’s, broertjes, zusjes, opa’s en oma’s staan langs de kant om onze toppers aan te moedigen. Pfffff spannend!

Na 3 minuten schiet Rik de eerste goal voor Someren binnen, 0-1 dat is een mooi begin. Maar 4 minuten later scoort Oda 1-1 en een minuut later volgt er weer een goal voor Oda 2-1, helaas door een eigen doelpunt van Someren. Je ziet toch de spanning bij onze mannen. Na 20 minuten gespeeld te hebben is het rust.

Door de coaches wordt er nog een peptalk gegeven. Na de rust komt Oda bijna niet meer aan de kant van Someren. Onze mannen komen op stoom. Na 2 minuten maakt Teun de 2-2. 7 minuten later een mooi goal van Sjoerd 2-3. Oda krijgt nog 2 kansjes die er door Tygo uit de goal worden gehouden. Maarten maakt de laatste goal 1 minuut voor het einde 2-4.

Jaaaaahhhh we zijn kampioen. Met een groot spandoek lopen onze mannen over het veld, machtig mooi om te zien, ze stonden er als een echt team.

De kleedkamer is versierd, met teksten en chocolade letters (om in de Sinterklaassfeer te blijven) en de champagne onder de douche ontbreekt natuurlijk ook niet. Dan snel naar Someren waar een gave plattewagen klaar staat,  waarmee een rondje door het dorp wordt gereden zo naar De Potacker. In de kantine wordt het clublied van Someren opgezet en onze mannen en coaches komen in polonaise binnen, toe gejuicht door iedereen die in de kantine aanwezig is.

De kampioensshirts die onder de wedstrijd nog snel gedrukt zijn opgehaald en worden vol trots door de mannen geshowd.

Het feest wordt verder gevierd met heerlijke vlaai en de drankjes niet te vergeten (toch ook beetje feest voor de ouders J)

Wat een topdag!!