Someren 2 sluit af met gelijkspel bij Volharding 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

1 mei 2016 12:00

Brenkman, G.E.

In de laatste wedstrijd van het seizoen heeft Someren een punt gehaald op bezoek bij Volharding uit Vierlingsbeek. Het voetbal van de kant van Someren was bijzonder matig en lange tijd zag het er ook naar uit dat de blauw-witten buurman NWC een zeer slechte dienst ging bewijzen maar uiteindelijk werd op karakter toch nog een punt uit het vuur gesleept. Uit scrimmages scoorden Rob van der Sluijs en Arco van Dijk.

Laatste wedstrijden van het seizoen zijn niet altijd de beste wedstrijden, zeker niet gezien als een team al volledig is uitgespeeld zoals Someren. Dit was dan ook het geval in deze. Someren leed veel balverlies en had slechts sporadisch momenten dat het beter liep. Op deze momenten was het duidelijk dat Someren meer kwaliteiten heeft dan Volharding maar op de mindere momenten waren de gastheren, die strijden tegen degradatie, duidelijk de gevaarlijkere. Someren creëerde de eerste mogelijkheid toen Fabio Peters het met een poging van afstand probeerde, maar zijn krul net langs en over het doel ging. Aan de andere kant werd Volharding erg gevaarlijk toen het tot twee maal toe geholpen werd door de warrig fluitende scheidsrechter. In eerste instantie mocht een speler van Volharding een Someren verdediger als springplank gebruiken maar kopte hij de bal tegen de binnenkant van de paal. De tweede keer besloot de scheidsrechter de bal zelfs op de stip te leggen na een onschuldige botsing in de zestien. Iets dat de leidsman vanuit de middencirkel met veel spelers in het zicht uiterst moeilijk goed kon beoordelen. Gelukkig had Someren in doelman Frank van de Broek een laatste redmiddel die tot twee keer toe knap de inzet wist te keren. Toen Volharding de volgende penalty kreeg, ditmaal kon de scheidsrechter van dienst na een handsbal niet anders, was het wel raak. Aan de andere kant leek Someren al snel op gelijke hoogte te komen toen Rob van der Sluijs, na goed doorzetten van de voorwaartsen, van dichtbij intikte. Het doelpunt werd echter nogal dubieus afgekeurd wegens buitenspel. Tot overmaat van ramp verloor Someren ook nog rechtsback Tom van de Ven met een, op het oog ernstige, knieblessure.

In de tweede helft werd het voetbal er aanvankelijk niet beter op. De eerste kans van Volharding werd nog gemist toen de aanvaller van Volharding de bal net naast het doel van Frank van de Broek schoot maar in de 57e minuut sloeg alsnog het noodlot toe en was de verdubbeling van de score een feit. Op eigen helft werd, na een overtreding, balverlies geleden en dit werd genadeloos afgestraft. Dit leek, gezien wat Someren op de mat legde, de beslissing maar Someren trok snel van leer. Na een vrije trap bleef de bal in de doelmond hangen en tikte Rob van der Sluijs van dichtbij binnen. Someren ging steeds meer risico nemen, gaf daarbij veel ruimte weg, maar was dichtbij de gelijkmaker toen Fabio Peters mooi ineens het doel onder vuur nam. De keeper van de rood-witte formatie wist echter knap redding te brengen. Ook had het een penalty moeten krijgen toen Rob van Santvoort onderuit werd getrokken in de zestien maar weigerde de leidsman om Someren ook een elfmeter te geven. Aan de andere kant hadden de gastheren gebruik moeten maken van de ruimte die geboden werd maar werden enkele kansrijke situaties erg slecht uitgespeeld. De twee keer dat het wel goed werd uitgespeeld lag doelman Frank van de Broek uitstekend in de weg en kwam hij als winnaar uit de strijd in één-tegen-één situaties. Daardoor bleef Someren in leven en twee minuten voor tijd sloeg het dan ook kei hard toe. Wederom bleef de bal in de doelmond hangen en ditmaal was het Arco van Dijk die scoorde. In de laatste minuut leek Someren zelfs de overwinning te gaan pakken toen, na wederom een scrimmage, diezelfde Arco van Dijk de bal voor het intikken leek te hebben maar helaas kon Arco net niet goed bij de bal komen. Dit was echter ook te veel van het goede geweest.

Met dit gelijkspel is het seizoen voor Someren, dat met 29 punten op de zesde plaats is geëindigd, ten einde. Een kampioen is er nog niet omdat er volgende week nog een speelronde op het programma staat. Bekkerveld zal dan op bezoek bij NWC een voorsprong van drie punten verdedigen op de enige overgebleven concurrent Deurne. Rest mij nog om het derde elftal en de A1 te bedanken voor het waar nodig afstaan van spelers gedurende het seizoen. Daarnaast nog alle vrijwilligers voor een perfect geprepareerd sportpark en het kantinepersoneel onder leiding van Ell Verberne voor de gezellige derde helft.

Opstelling Someren: Frank van de Broek; Tom van de Ven (37. Norbert Maas), Rob van Santvoort (C), Robert van Lierop, Pim van Otterdijk (77. Jur Schweren); Dennis Kanters, Luuk Hoeben, Niek Smits; Arco van Dijk, Rob van der Sluijs (65. Jan Meulendijks), Fabio Peters.

SV Someren 1
Deurne 1