Someren 2 kan niet stunten bij Bekkerveld 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

10 april 2016 11:00

Lemmens, Th.A.C.

Someren heeft het uitstekende resultaat tegen Gemert geen vervolg kunnen geven op bezoek bij de nieuwe koploper. Na een matte eerste helft, legde Someren in de tweede helft met periodes de gastheren wel zijn wil op, kwam het ook terug via een doelpunt van Joost van der Velden, maar liep Bekkerveld in het laatste kwartier uit naar een grote en ietwat geflatteerde overwinning.

Someren begon nog erg sterk aan de wedstrijd en was al na twee minuten dichtbij het eerste doelpunt. Pim van Otterdijk gaf de bal voor op Jan Meulendijks die een volley afvuurde op het vijandelijke doel. Echter verdween zijn poging tientallen centimeters naast het doel. In het vervolg was Someren geen schim van de ploeg die vorige week, tot de tanden toe bewapend, Gemert bestreed. Bekkerveld was veel feller en liet duidelijk merken dat het er alles aan wilde doen om de titel binnen te halen. Dit was te merken bij het eerste doelpunt. Nadat de gastheren hun eerste kans ook om zeep hadden geholpen, bleef de bal na een corner hangen in de zestien van Someren. Bekkerveld reageerde veel attenter dan de Somerense verdediging en kon de bal alsnog in het doel schieten. In het vervolg kreeg Bekkerveld al snel kans op meer, maar konden de gasten doelman Tim Vinken bedanken dat de schade beperkt bleef. De doelman greep onder meer bij een kopbal van dichtbij uitstekend in. Someren stelde hier vrijwel niets tegenover, al werd het nog een keer gevaarlijk toen Arco van Dijk zijn tegenstander achterliet maar de bal uit een lastige hoek voorlangs het doel schoof. Net voor rust kwam de verdubbeling van de score er dan alsnog. Na een duel waarbij de Bekkerveld spits op sluwe wijze met een lichte overtreding de Somerense verdediger van de bal af kon houden, sneed Bekkerveld door de verdediging heen en kon de diepgaande middenvelder vrij voor doelman Tim Vinken opduiken. Deze was in de één-tegen-één kansloos op de uiterst koelbloedige afronding.

In de tweede helft stond er lange tijd een ander Someren op het veld. Het voetbal was nog altijd niet even verzorgd, maar de drang naar voren en het lef was wel weer zoals vanouds aanwezig. Someren nam hierbij wel de nodige risico’s, waardoor Bekkerveld ook ruimschoots de kans kreeg om de wedstrijd in het slot te gooien. Doordat Bekkerveld regelmatig onzuiver was in de eindpass en afronding gebeurde dit niet. Het meest schrijnend was toen twee voorwaartsen van Bekkerveld doortocht hadden naar het doel van Someren, maar de poging meters langs het doel ging. Aan de andere kant wist Someren de druk steeds verder te vergroten en de gastheren vast te zetten op de eigen helft. Dit werd ook uitgedrukt in de score. Nadat Jan Meulendijks de bal goed vasthield in de zestien en al enkele pogingen geblokt waren, was het Dennis Roijakkers die met een slim passje Joost van der Velden bereikte. Joost, niet bepaald bekend als goalgetter, rondde dit buitenkansje uitstekend af met een krullend schot in de verre hoek. Dit was het sein voor Someren dat er nog meer te halen viel en het ging dan ook nog meer risico nemen. Net toen de laatste troef, trainer Niels Roijakkers ging zelf nog de gelederen versterken, ingebracht was ging het echter mis. Wederom kon een middenvelder van Bekkerveld diep gaan en probeerde de speler van Someren nog alles te doen om een doelpunt te voorkomen. In zijn ijver gaf hij daarmee echter het laatste zetje aan de bal. Niet veel later werd de wedstrijd ook definitief beslist. Dit keer ging Bekkerveld wel goed om met de ruimte die het geboden kreeg, was ook de eindpass goed en kon daarmee simpel gescoord worden. Someren was verslagen en ging minder risico nemen. Het kreeg helaas nog wel een keer de deksel op de neus toen, na een mooie slalom in de zestien, de speler van Bekkerveld de bal onder Tim Vinken door schoof.

Aan de ontlading na de doelpunten viel wel te noteren dat Bekkerveld gewaarschuwd was voor Someren. Met nog drie wedstrijden te gaan, behield de ploeg uit Heerlen een voorsprong van twee punten op Gemert en drie op Deurne. Someren behoudt de vijfde plek met een punt voorsprong op Blauw-Geel ’38 dat wel nog een wedstrijd tegoed heeft tegen de nummer laatst. Blauw-Geel is ook meteen de volgende tegenstander als het op 17 april naar sportpark de Potacker komt, aftrap 11.00 uur.

Opstelling Someren: Tim Vinken; Sebastiaan ten Brugge Cate (70. Rob van der Sluijs), Rob van Santvoort (C), Robert van Lierop, Pim van Otterdijk; Dennis Roijakkers, Joost van der Velden (75. Niels Roijakkers), Luuk Hoeben; Dennis Kanters (46. Niek Smits), Jan Meulendijks, Arco van Dijk.

SV Someren 1
Deurne 1