Onnodige nederlaag Someren 2 tegen Venray 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

21 februari 2016 11:00

Peeters, M.A.J.

Thuis tegen SV Venray heeft Someren de punten niet in eigen huis weten te houden. Wie alleen de eerste helft had gezien, kon het waarschijnlijk niet geloven, maar doordat Someren de wedstrijd vergat te beslissen, konden de gasten na rust de achterstand omzetten in een overwinning. Het doelpunt van Someren kwam op naam van Dirk Hurkmans.

Met de uitwedstrijd tegen Venray, waar een klinkende 1-6 overwinning werd geboekt en Someren misschien wel zijn beste wedstrijd van het seizoen speelde, nog vers in het geheugen begon Someren vol vertrouwen aan de wedstrijd. Dit ondanks het feit dat Someren op dit moment erg gehavend is en er bij Venray enkele spelers van het vaandelteam waren aangesloten. Het vertrouwen van de gastheer was ook direct op het veld zichtbaar. De blauwwitte brigade van trainer Niels Roijakkers had direct een veldoverwicht en had weinig moeite met de gasten. Dit leidde ook al snel tot kansen. Eerst kon Dirk Hurkmans met het hoofd nog net niet bij een prima en scherp aangesneden voorzet van Fabio Peters, maar na 12 minuten had Dirk de bal dan toch tegen het net gewerkt. Nadat Robert van Lierop een afgeslagen corner met het hoofd bij Dirk Hurkmans had gebracht, nam Dirk de bal, al dan niet met de hand, mee en tikte de bal van dichtbij langs de doelman van Venray. Hierna bleef Someren sterker maar wist het ondanks een handvol mogelijkheden de score niet te verdubbelen. Zo was Dirk Hurkmans met een schot dat rakelings voorlangs ging, dicht bij zijn tweede van de wedstrijd. Venray creëerde vrijwel geen enkele kans en werd maar een keer gevaarlijk, toen nota bene een verdediger van Someren de bal na een vrije trap met het achterhoofd in de handen van doelman Ryan Vreden kopte. Op slag van rust kreeg Someren de beste kans om de score uit te breiden. Na goed doorzetten van Arco van Dijk kwam Fabio Peters oog-in-oog met de doelman. De keeper van de gasten wist de inzet van Fabio echter met de vingertoppen net langs zijn doel te werken.

Na de rust begon Someren een stuk slordiger dan dat het voor rust speelde. Daardoor kwam de wedstrijd meer en meer in evenwicht en meldden de bezoekers zich ook steeds vaker op de helft van Someren. Na een uur spelen leidde dit ook tot de gelijkmaker. Vanaf links werd de bal prima voor het doel gebracht, alwaar de aanvallende middenvelder tussen twee Someren verdedigers in, de bal van dichtbij in het doel werkte. Luttele minuten later kreeg Someren de mogelijkheid om meteen weer op voorsprong te komen. Goed doorzetten van Arco van Dijk leidde ertoe dat de verdediging van Venray uit positie was en bracht de bal ditmaal bij Devi Fondon. Devi probeerde de keeper tevergeefs te verschalken met een lob, daar waar een degelijke schuiver een zekerdere optie leek. In het vervolg probeerde Someren het spel te maken en loerde Venray hoofdzakelijk op de counter. Someren was hierbij erg dreigend, maar in de zestien vaak niet kordaat genoeg. Aan de andere kant gaf Venray de gastheren een duidelijke waarschuwing toen de bal van dichtbij, voor open doel, over de lat werd geschoten. In de 78e minuut kwamen de gasten alsnog op voorsprong. Na wat rommelig balverlies stond de Somerense verdediging even niet goed opgesteld, waardoor de spits vrije doortocht kreeg naar Ryan Vreden. Oog-in-oog met de doelman faalde hij niet. In het vervolg probeerde Someren het nog wel, maar echt grote kansen ontbraken. De beste kans was nog voor de gasten, maar Ryan Vreden toonde zijn klasse door met een prima reflex de bal uit zijn doel te houden.

Door de nederlaag kan Venray volgende week, bij winst in de inhaalwedstrijd, op gelijke hoogte komen met Someren, dat de zesde plaats op de ranglijst bezet met 22 punten uit 14 wedstrijden. De volgende competitiewedstrijd is op 6 maart om 11.45 uur, als Someren op bezoek gaat bij Nulandia.

Opstelling Someren: Ryan Vreden; Tom van de Ven (80. Maxime Hollanders), Rob van Santvoort (C), Robert van Lierop, Pim van Otterdijk; Dirk Hurkmans (46. Justin Hoeben), Luuk Hoeben, Dennis Roijakkers (89. Dani Fondon); Devi Fondon, Arco van Dijk, Fabio Peters (70. Mike Verdonschot)

SV Someren 1
Deurne 1