Doelpuntloos gelijkspel tussen Someren 2 en Nulandia 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

11 oktober 2015 11:00

Bogers, S.H.P.

Someren heeft de uitstekende wedstrijd op bezoek bij Venray geen vervolg kunnen geven voor eigen publiek. In de thuiswedstrijd tegen de reserves van Nulandia werd door beide ploegen niet gescoord. Gezien de kansen mocht Someren hiermee het meest tevreden zijn.

Nadat vorige week enkele prachtige aanvallen op de mat gelegd werden, was de taak voor Someren duidelijk. Dit nu ook doortrekken om ook het publiek in Someren te vermaken. Echter was het van het begin af aan matig en onrustig wat beide ploegen de supporters voorschotelden. Someren probeerde het spel te maken maar deed dat te onzorgvuldig om tot grote kansen te komen. Dichtbij een doelpunt was Someren toen Dennis Kanters na een prima actie de bal naar de verre hoek stuurde. Echter redde de keeper van de gasten uitstekend door middels een mooie zweefduik de bal klemvast te pakken. De beste aanval van Someren in de eerste helft ontstond na een lage voorzet van Devi Fondon. Freek van Bussel stapte over de bal heen en zo kwam Nick Kusters in schietpositie, maar zijn inzet werd geblokt door een van de Nulandia verdedigers. Aan de andere kant waren de kansen van Nulandia vele malen rianter. Zo kon de spits van de gasten twee keer opduiken voor doelman Frank van de Broek, maar Frank verkleinde zijn doel en kon de eerste inzet tot hoekschop verwerken, bij de tweede wipte de spits de bal net naast het doel. Op slag van rust was het wederom Nulandia dat dichtbij de openingstreffer was maar de kopbal verdween voorlangs het doel.

Na de rust was de eerste kans wederom voor Nulandia, maar in kansrijke positie verdween de inzet over en naast het doel van Someren. Hierna werd Someren sterker en zorgvuldiger maar dit leidde slechts tot enkele geblokte schoten van afstand. Hierdoor speelde een groot deel van de tweede helft zich af rond of net over de middenlijn. Pas richting het einde toen Someren opportunistischer ging spelen kwamen er nog enkele grote kansen op de overwinning. Freek van Bussel werd door Nick Kusters prima in stelling gebracht, maar van dichtbij was de inzet van Freek met zijn mindere rechter te zacht om de keeper te verschalken. Net voor het einde van de wedstrijd was het invaller Fabio Peters die een lobje van dichtbij nog net gekeerd zag worden door de keeper en was het Freek van Bussel die in de rebound net niet lekker uitkwam. Tussen de kansen van Someren in waren de gasten uit Nuland ook dichtbij een driepunter. Deze keer wist de aanvaller oog-in-oog wel keeper Frank van de Broek te verschalken, maar bood Ron van Stratum assistentie door de bal voor de doellijn weg te werken.

Volgende week heeft Someren kans op revanche als het op bezoek gaat bij de reserves van De Ster uit Stein. De aanvang van de wedstrijd staat dan gepland voor 11.30 uur.

Opstelling Someren: Frank van de Broek; Luc Reinders, Rob van Santvoort (C), Ron van Stratum, Robert van Lierop; Dennis Kanters, Luuk Hoeben, Rob van der Sluijs (66. Niek Smits); Devi Fondon (62. Fabio Peters), Freek van Bussel, Nick Kusters.

SV Someren 1
Deurne 1