Someren verder in districtsbekertoernooi na winst op SES

SES 1 (zon)

19 oktober 2023 20:00

R.P.J.H. Kerkhof

Sportpark De Kogelberg
Dennendijk 12
5453KG
LANGENBOOM
tel. 0486-431545

Someren nam het in de tweede ronde van het bekertoernooi op tegen SES uit Langenboom en won met 1-4. Bij de opstelling van Someren viel op dat Justin Hoeben in de basis stond na een langdurige blessure en Koen de Louw plaats moest nemen op de reservebank.

De wedstrijd werd gespeeld op gewoon gras en daar had Someren wat meer moeite mee dan de thuisclub. De combinaties liepen niet en SES speelde veelvuldig de ‘lange bal’. Toch opende Someren na achttien minuten de score. Rond het strafschopgebied legde Justin Hoeben de bal terug op de inlopende Max Sonnemans, die beheerst de 0-1 scoorde. Een kleine tien minuten later werd het 0-2. Daan van Vlerken wist de bal met een mooi boogje, over de keeper van SES, in het doel te spelen. Ook Bob van Zon was nog dicht bij de 0-3, maar zijn schuiver verdween net naast het SES-doel. Kort voor rust wist SES te profiteren van de wanorde in de verdediging van Someren. Een speler van SES wist hier wel raad mee en frommelde de bal binnen en bracht de stand op 1-2, wat tevens de ruststand was.

De tweede helft begon met drie wissels bij Someren: Kevin van de Voort, Justin Hoeben en Bart Hurkmans kwamen niet meer terug op het veld. Zij werden vervangen door Koen de Louw, Thijs Santegoeds en Mark Oudshoorn. Na een kwartier spelen maakte Nick de Louw het derde doelpunt voor Someren. Hij kopte een corner van Max Sonnemans prima binnen. SES ging niet bij de pakken neerzitten en probeerde het de verdediging van Someren nog moeilijk te maken met veel inzet en snelle uitvallen. Na een half uur werd het toch nog 1-4 toen een voorzet van Tim van den Boomen op Koen de Louw werd onderschept door een verdediger van SES, maar hij schoof de bal achter zijn eigen doelman. SES bracht daarna nog enkele verse krachten in het veld, maar dit mocht niet meer baten. Voor Someren was het een moeizame overwinning, maar het is wel een ronder verder in de beker. Nu kunnen de blauwwitten zich gaan voorbereiden op de volgende competitiewedstrijd. Die wordt gespeeld op sportpark De Potacker tegen Volharding op zondag 29 oktober.

Opstelling Someren: Kevin Aben, Kevin van de Voort (Thijs Santegoeds), Wesley van den Boomen, Nick de Louw, Joep Wijnen (Rick Vereijken), Max Sonnemans, Justin Hoeben (Mark Oudshoorn), Daan van Vlerken, Bart Hurkmans (Koen de Louw), Bob van Zon en Tim van den Boomen.

Verslag: Fons Hasselman

Maandag 20 mei 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Beemd