Veteranen: Veerkracht is mooi, winnen is beter

SV Someren Veteranen

SVSH Veteranen

9 maart 2024 17:00

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Met een temperatuur die al aan de lente deed denken, betraden beide teams opnieuw het strijdtoneel. Onder de strakke leiding van onze interim-scheids René werd er na een kleine vertraging, omdat Bennie en Eric een andere begintijden van de wedstrijd hadden doorgekregen, het fluitsignaal voor het begin van de wedstrijd gegeven.

Ook deze partij lieten we een stevige organisatie van ons spel zien. Naast Bennie en Eric, hadden we ook versterking van Jelmer gekregen. Er stonden dus heel wat volbloedspelers in het veld om de Hei schrik aan te kunnen jagen. De mannen van SVSH zijn echter niet zo bang aangelegd en hadden er zelf ook wat jong bloed in staan, waardoor er heel wat mooie duels ontstonden.

Als voorstopper en laatste man hielden Kevin B. en Stefan samen met Kevin v. H. en ik de deur stevig dicht achterin. Van daaruit werd het spel via Martien rustig verdeeld over het middenveld of naar de flanken op Ruud of Eric B. . Jelmer kapte op zijn positie rechtsbuiten zijn tegenstander regelmatig uit, waardoor de defensie van SVSH heel wat ballen voor hun doel kreeg. Op links belaagde ook Bennie met snelle acties de keeper van de Hei. De tegenstander kwam heel vaak goed weg, door onder andere prima keeperswerk van hun doelman. Voor Frank werd het daarom een zware klus om te kunnen scoren.

SVSH had de 1e helft heldhaftig overleefd. Wij verzuimden om te scoren, dus moest de 2e helft duidelijkheid bieden over wie nu de sterkste was. Onze aanvallende kwaliteiten werden vrij snel beloond doordat Jelmer een mooie aanval door het midden verzilverde met een doelpunt.

De Hei toonde echter meer veerkracht dan gedacht en kwam uiteindelijk door een vergissing in onze verdediging alsnog tot de gelijkmaker.

Link naar filmmateriaal

Foto -en Filmmateriaal: Wim