Veteranen: Aan wie lag het nou?

SV Someren Veteranen

ONDO Veteranen

18 november 2023 17:00

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Na deze wedstrijd nam ik de laptop weer ter hand om een objectief verslag naar het digitale netwerk te verplaatsen. Met dank aan Wim, die zijn redactionele deskundigheid de afgelopen weken heeft mogen loslaten op onze voetbalstrategie.

Met respect voor elkaars kwaliteiten startten beide teams zaterdag in een miezerig herfstweertje het duel om de bal.
Het was wederom de hele week een flink gezoek geweest om een compleet team op de been te krijgen, maar het was Frank toch weer gelukt. Uiteindelijk bleken we op het allerlaatst binnen de club niet te kunnen beschikken over een scheidsrechter en werd er dus als laatste redmiddel de expertise van de reservebank ingezet.

Bijna de gehele wedstrijd hing er een spelbalans in de lucht. De twee teams waren in hun spel aan elkaar gewaagd. Wij als thuisploeg wisten echter met het shirt aan van onze splinternieuwe sponsor de kansen die we kregen met succes te verzilveren. De tegenstander daarentegen had moeite om hun schoten op doel goed van de slof te vuren. De meeste schoten vlogen links of rechts langs het witte aluminium.

Marc die ons doel leeg moest houden, was ook in deze wedstrijd onze stabiele factor, hoewel hij waarschijnlijk door toedoen van het slechte weer al grabbelend enkele ballen het nakijken gaf. In de achterhoede werd er sterk verdedigd door Stefan. Hij sloot als laatste man veelvuldig de gelederen van onze defensie en veroverde de bal op de tegenstander of speelde terug op Marc. Peter stond ook een goeie partij z’n longen te testen. Regelmatig zagen we hem in een duel om de bal en voorkwam hij een tegendoelpunt door de bal voor open doel ernaast te rossen.

We hadden ook enkele gastspelers opgesteld. Bennie en Sander hebben hun hartje op kunnen halen. Via een lekker voetballende Kevin van H. kreeg Bennie de kans om met prima balbezit de openingstreffer te scoren. Dit soepele samenspel gaf steeds meer spelers van ons team het zelfvertrouwen terug. Frank B. had in de afgelopen wedstrijden niet meer gescoord en zocht zijn kans met meerdere schoten op doel in dit duel. Uiteindelijk vond onze berekenende spits zijn vorm terug door het tweede doelpunt gauw genoeg in de wedstrijd op zijn naam te zetten.

Waar lag het aan dat ONDO plotseling zo verrast werd door onze acties? De tegenstander legde de oorzaak van het eerste tegendoelpunt bij de scheidsrechter. Ik zou een vermeende handsbal van Martien niet gezien hebben, waaruit in de voortzetting van het spel volgens hen uiteindelijk een doelpunt volgde. Er ontstonden opnieuw ruimtes voor ONDO om te scoren door het aanvallende voetbal van onze kant.
Sander zorgde vooral op het middenveld voor het storen van de aanval van het team uit Heusden. Het lukte hem om over links in balbezit te blijven en bijna vanuit de achterlijn een schot op doel te lossen dat precies voor langs de keeper van ONDO suisde en in de rechterflank in het net eindigde.

De tegenstander voerde de druk keer op keer weer op. Ook zij kregen mooie doelkansen, waaruit in de 2e helft een treffer ontstond. Spannend werd het ook even toen er door een terugspeelbal op Marc een indirecte vrije trap werd gegeven aan ONDO. Toen de vrije trap genomen werd, vlogen er van beide kanten allerhande meningen m’n oren binnen, … scheids beslist, dus verder voetballen.
Even leek het er op of onze rivaal wist terug te krabbelen uit het dal waar ze in beland waren. Sander boorde deze hoop rigoureus de grond in met een prachtig afstandsschot vanuit de middencirkel dat onze 4e treffer voor deze wedstrijd werd. ONDO maakte nog een keer een vuist. Peter kon op rechts een aanvallende tegenspeler de bal niet blokken, waardoor deze een mooi gerichte voorzet kon geven op hun spits, die op zijn beurt op professionele wijze met een hakkie de boel in het doel kreeg.

Volgende week opnieuw tegen Ommel. We weten nu hoe het moet.

Link naar filmmateriaal

Film -en fotomateriaal: Wim