Veteranen: eindelijk weer een overwinning

SV Someren Veteranen

Sv de Braak Veteranen B

4 november 2023 17:00

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Op een regenachtige herfstdag werd het na 2 afgelaste wedstrijden en 2 verloren wedstrijden tegen Vlierden en Lierop weer eens tijd voor een overwinning. Alhoewel de blessure en ziekenboeg nog vol zit hebben we met het debuut van vaste speler Kevin Bukkems die gelijk een goede wedstrijd speelde en gastspelers Jeroen en Sander toch wel het gevoel dat het vandaag moet gaan lukken.

Tegenstander is De Braak (b) uit Helmond die met een voltallige ploeg waren afgereisd naar Someren. Onder de strakke leiding van onze scheidsrechter Rene werd de aftrap gedaan. Gelijk werden er over en weer kansen gecreeerd, maar in de 11e minuut werd een speler van De Braak in ons 16 meter gebied neergehaald en de scheidsrechter terecht naar de penaltystip wees. Deze penalty werd benut waardoor het 0-1 stond.
Hierdoor waren wij niet van slag geraakt en gingen we weer vol in de aanval. Diverse kansen waren er, en eentje met een schot op goal werd door hun keeper losgelaten, maar kon Frank helaas niet afmaken. Bij de volgende aanval werd Sander in het 16 meter gebied neergehaald wat ons eveneens een penalty opleverde die Frank nu wel afmaakte waardoor de stand 1-1 werd. Met deze stand gingen we de rust in waar de tactiek van de 2e helft werd besproken, die later zijn vruchten zou gaan afwerpen.

Gelijk in de 8e minuut na rust leverde dit al een kans op door een mooie pass van Stefan op Tim die met een geplaatst schot de 2-1 noteerde. Dit zat De Braak niet lekker en voerde de druk op ons op waardoor onze keeper Mark 2 fantastische reddingen moest maken en werd er een goal vanwege buitenspel van De Braak door Rene afgekeurd.
Dit resulteerde in de 30e minuut na rust in een mooi opgezette aanval van ons die begon door Sander die vanaf de middenlijn met de bal naar de achterlijn kon lopen en een pass gaf op Frank die mee was gelopen en de bal in de goal plaatste. Dit was gelijk de eindstand 3-1.
Voor De Braak was dit de genade slag waardoor we de wedstrijd gecontroleerd hebben uitgespeeld en weer eens een overwinning op zak hadden.

Op naar volgende week waar de uitwedstrijd in Nederweert Eind met de Eindse Boys wacht.

Link naar filmmateriaal

Fotos, filmpjes en verslag: Wim Schuts