Someren behaalt eerste competitiepunt

6351JN
BOCHOLTZ
tel. 045-5442477

Bocholtzerheide – SV Someren speelde in een wisselvallige wedstrijd met 2-2 gelijk tegen Sportclub’25. Dat betekende voor beide teams het eerste punt in deze competitie. In blessuretijd was Someren heel dicht bij de overwinning, maar het bleef uiteindelijk bij een puntendeling.

Niet voor het eerst dit seizoen begon Someren aan de wedstrijd met vier invallers in de gelederen en weer kwamen de blauwwitten na een vlijmscherpe counter op achterstand. Na een klein halfuur liet de arbiter een stevige overtreding op Bart Hurkmans onbestraft, omdat Someren nog even in balbezit bleef. Enkele seconden later was de thuisclub via Haddadi razendsnel aan de andere kant van het veld, waar Roel Hendriks de eerste competitietreffer voor zijn team in de eerste klasse noteerde; 1-0. Die onnodige treffer maakte blijkbaar iets los bij de spelers van Someren en ze begonnen steeds meer druk te zetten op de helft van de tegenstander. Twee schoten van Koen de Louw zeilden naast het doel en Bart Hurkmans strandde op doelman Van Goethem. De rebound was voor Nick de Louw, die rakelings naast schoot. Op slag van rust viel toch de verdiende gelijkmaker. Nick gaf een scherpe voorzet, die door diverse spelers werd gemist, maar Bart Hurkmans zette wel zijn voet tegen de bal: 1-1.

Na rust kwam Someren goed uit de startblokken met mogelijkheden voor Tim van den Boomen en Daan van Vlerken. De eerste kans van de thuisclub was groter, maar Loozen prikte naast het doel van Sil Joosten. Halverwege de tweede helft werd Koen de Louw bij een aanval met twee handen vastgehouden in het strafschopgebied. Scheidsrechter Verhaag trok geel en wees naar de stip. Max Sonnemans wist wel raad met de pingel; 1-2.  Someren leek bij die stand door te drukken en het duel te beslissen, maar het ging ook regelmatig in de fout bij de passing en de balaanname. Een kwartier voor tijd scoorde invaller Stoffelen uit de draai 2-2 en lag de wedstrijd weer helemaal open. In de slotfase hadden de blauwwitten opnieuw de overhand. Max Sonnemans had in blessuretijd de 2-3 op zijn schoen, maar zijn vrije trap eindigde op de lat.

Conclusie na de eerste vier competitiewedstrijden: Someren speelt zeker niet slecht, maar wordt op het middenveld nog te vaak overlopen en krijgt de doelpunten te gemakkelijk tegen. Komend weekend is er geen competitievoetbal. Op donderdagavond speelt de ploeg van trainer Sijbers in het districtsbekertoernooi tegen SES Langenboom.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Kevin van de Voort, Nick de Louw, Wesley van den Boomen, Joep Wijnen, Max Sonnemans, Daan van Vlerken (56 Tom Lintermans), Bob van Zon, Tim van den Boomen (85 Ties van Baars), Koen de Louw, Bart Hurkmans.

Verslag: Gerard Slegers
Foto: Bas Qaedvlieg