Someren geeft de overwinning letterlijk weg

De Ster 1 (zon)

25 februari 2024 14:30

R. Schopenhauer

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren - In het treffen met De Ster was er maar één team dat recht had op de overwinning en dat was de thuisclub. Someren had de wedstrijd volledig in handen, maar desondanks viel in de tweede helft de 0-1 na een geheel onnodige terugspeelbal. De bal viel voor de voeten van de inkomende Frank Kamps, die zijn team tegen de verhouding in drie punten bezorgde.

SV Someren heeft met elf doelpunten in veertien wedstrijden de minst scorende ploeg van de eerste klasse. Scoren is dit seizoen het grote manco bij de blauwwitten. Defensief zit het na de winterstop dermate goed in elkaar dat nummer vijf De Ster in vijfentachtig minuten geen enkele doelkans wist te creëren.

Someren werd halverwege de eerste helft voor het eerst écht gevaarlijk, nadat verdediger Joep Wijnen mee naar voren ging. Hij werd na een fraaie steekpass van Koen de Louw vrij voor het doel gezet, maar doelman Bizdi pareerde de bal met een knappe reflex en voorkwam zodoende de 1-0.  Na een half uur werd de thuisclub opnieuw gevaarlijk toen Luc Bouwmans en verdediger Kevin van de Voort beiden in scoringspositie kwamen. Luc had de bal moeten laten lopen voor zijn teamgenoot, maar nam hem zelf aan in buitenspelpositie, dus werd zijn treffer afgekeurd. Een derde mogelijkheid was voor Koen de Louw, na een verre ingooi van Joep Wijnen. Koen schermde de bal in de zestien goed af en draaide zich vrij. Zijn schot werd echter geblokt door een verdediger.

Na rust kwam Tim van den Boomen in het veld voor de net van een blessure herstelde Justin Hoeben. Someren kwam tot een reeks kansjes via Koen de Louw en Luc Boumans, maar telkens was het ‘net niet’! En toen was er plotseling het presentje van Thijs Martens, dat door de topscorer van de 1e klasse F gretig werd uitgepakt. Daarna waren Koen de Louw en Luc Bouwmans dichtbij de gelijkmaker, maar het zat niet mee in de afronding. Ook het opofferen van verdediger Joep Wijnen en de inzet van een extra aanvaller in de persoon van Tuur van Wetten, leverde niet het gewenste resultaat op. Someren zette vol in op de aanval en vlak voor tijd kregen de gasten hun eerste, zelf gecreëerde, kans van de wedstrijd. Kamps zag zijn kopbal hoog over het Somerense doel verdwijnen.

Toen het laatste fluitsignaal klonk, waren de Limburgers dol van vreugde. Bij de thuisclub heerste voor de tweede keer op rij een gevoel van grote teleurstelling.

In de komende weken krijgt Someren opnieuw een kans om tegen nummer negen Chevremont en nummer laatst Sportclub’25  de broodnodige punten te pakken.

Opstelling Someren: Kevin Aben, Joep Wijnen (76. Tuur van Wetten), Kevin van de Voort, Wesley van den Boomen, Thijs Martens, Nick de Louw, Justin Hoeben (46. Tim van den Boomen), Max Sonnemans, Koen de Louw, Luc Bouwmans, Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Luca Engelbracht