Someren 1 verliest kansloos van BSV Limburgia

BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)

26 november 2023 14:30

J.D. Masman

Sportpark Houserveld
Jonker van Weerststraat 6
6441SW
BRUNSSUM
tel. 045-5256541

Ook in Brunssum bleek dat Someren het lek nog altijd niet boven water heeft. De ploeg van trainer Stef Sijbers verloor kansloos met 4-0, de grootste nederlaag van dit seizoen voor de blauwwitten.

De eerste gevaarlijke actie op sportpark Houserveld was na tien minuten voor de gasten uit Someren. Doelman Van Haren moest zich strekken na een schot van Koen de Louw. De Limburgse goalie liet de bal los, maar had hem weer klemvast voordat de aanstormende Maico Meulen gevaarlijk kon worden. Twee minuten later ontstond er een scrimmage voor het Somerense doel. De defensie kreeg de bal niet goed weg en de behendige Marwan Bahaali bracht zijn team met een lichte hoofdbeweging op voorsprong; 1-0. Na ruim een half uur speelde Daan van Vlerken op de linkerflank de opkomende Nick de Louw aan. Die hield het overzicht en passte de bal nauwkeurig naar zijn broer Koen. Een sliding van verdediger Van den Boogaart en een ingreep van de doelman voorkwamen de gelijkmaker. Een minuut later kreeg de thuisclub een gemakkelijk gegeven strafschop, die door Martijn Derks hoog over het doel werd geschoten. Ruststand derhalve 1-0.

In de 52ste minuut kwam Someren ongelukkig op een grotere achterstand. Verdediger Joep Wijnen won een duel en terwijl hij naar het doel draaide, werd hij even vastgehouden in de zestien, waardoor hij balverlies leed. Sil Joosten kwam uit zijn doel om de bal te blokkeren en raakte bij dat duel geblesseerd. Scheidsrechter Masman liet doorspelen en uit de rebound scoorde Thijssen de 2-0. De Somerense doelman kon niet meer verder en werd vervangen door Kevin Aben. Met nog een kwartier op de klok zocht Someren meer en meer de aanval. Goede kansen leverde het echter niet op. Vijf minuten voor tijd werd het na een counter zelfs 3-0 dankzij twee invallers van de thuisclub. Korouma snelde op rechts voorbij zijn tegenstander en Mayunga schoot in de korte hoek binnen. Even later had Luc van Berlo de eretreffer op zijn schoen na een strakke voorzet van Max Sonnemans. Hij schoot de bal echter snoeihard over de lat. In blessuretijd verspeelde aanvoerder Wesley van den Boomen onnodig de bal na een counteraanval van de Limburgers. Mayunga profiteerde daarvan en bracht de eindstand op 4-0.

Volgende week speelt Someren in eigen huis tegen EHC dat Valkenswaard met 2-0 versloeg en inmiddels is gestegen naar de vijfde plaats.

Opstelling Someren: Sil Joosten (52 Kevin Aben), Kevin van de Voort (72 Luc van Berlo), Wesley van den Boomen, Nick de Louw, Joep Wijnen, Max Sonnemans, Justin Hoeben, Daan van Vlerken (81 Tom Lintermans), Koen de Louw, Luc Bouwmans, Maico Meulen (81 Tuur van Wetten)

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jeannie Bouwmans