Puntendeling Someren voelt dubbel

6468AH
KERKRADE
tel. 045-5455032

Kerkrade - Een kwartier voor tijd met 3-0 achterstaan en terugkomen tot 3-3. Dat overkwam SV Someren in de wedstrijd tegen Chevremont. Meestal levert zo’n laat verkregen gelijkspel euforische blijdschap op, maar nu niet. De Somerenaren stapten met een dubbel gevoel van het veld. Uiteraard opgelucht dat een nederlaag voorkomen was, maar ook wetende dat er veel meer ingezeten had.

De ploeg van de geplaagde coach Sijbers had teveel kansen laten liggen. Scoren is al het hele seizoen een probleem en dat werd in Kerkrade nog eens bevestigd. De beginfase was voor de thuisclub: de Somerense defensie werd stevig onder druk gezet en al in de eerste minuut raakte Calvin Römer via de vingertoppen van Kevin Aben de lat. Na tien minuten trok Someren het initiatief steeds meer naar zich toe en de doelkansen regen zich aaneen. Luc Bouwmans toucheerde de bal enkele keren te zacht om de kwaliteiten van doelman Roex écht te testen, maar bij pogingen van Thijs Martens, Joep Wijnen en Koen de Louw liet de Limburgse keeper zien dat hij niet voor niets de grote uitblinker was bij Chevremont. Het geluk lachte de doelman ook nog toe toen een hoge bal van Thijs Martens buiten zijn bereik op de kruising viel. Na al die Somerense kansen ging het mis bij een tegenaanval. Uit een counteraanval bracht Thiyegesu de thuisclub op voorsprong; 1-0.

Terwijl Someren na rust in een ongewijzigde opstelling de aanval zocht, leidde balverlies op het middenveld al snel tot de 2-0 via Tim Blättler. De Somerense coach greep in en bracht Tom Lintermans en junior Rob Vossen in het veld voor Maico en Justin. Tom ging de aanval versterken en Rob nam de positie van linksback in, waardoor Thijs Martens naar voren kon schuiven, waar zijn creativiteit beter tot uiting komt. Koen de Louw toonde ook kwaliteit met twee gevaarlijke kopballen. De eerste werd knap uit de bovenhoek getikt door doelman Roex en de tweede belandde snoeihard op de lat.

Toen Calvin Römer naar de geflatteerde 3-0 counterde, leek de situatie hopeloos voor Someren, maar de blauwwitten toonden veerkracht. In de zevenzeventigste minuut schoof Tom Lintermans de bal binnen na een assist van Thijs Martens. Enkele minuten later toonde Thijs zijn techniek door de bal met zijn linkervoet aan te nemen en met zijn rechter heel bekeken over de keeper heen in het doel te krullen; 3-2. Tom Lintermans nam de bal even later enkele meters buiten de zestien op zijn borst aan en met een gevaarlijke volley dwong hij de Limburgse keeper tot een fantastische redding.

In de slotfase viel alsnog de dik verdiende 3-3 door Tom na een assist van Wesley van den Boomen.

Opstelling Someren: Kevin Aben, Joep Wijnen, Kevin van de Voort, Wesley van den Boomen, Thijs Martens, Nick de Louw, Justin Hoeben (55 Tom Lintermans), Maico Meulen (55 Rob Vossen), Max Sonnemans (75 Tuur van Wetten), Koen de Louw, Luc Bouwmans.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jelle Sleegers