Someren nog niet uitgeteld na winst op Deurne

12 mei 2024 14:30

R.H.F.A. Meijers

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren - Door de 2-1 overwinning op Deurne heeft Someren nog altijd een kleine kans om directe degradatie te ontlopen. De achterstand op Sportclub’25 is nu vier punten. De blauw-witten hebben echter één wedstrijd minder gespeeld.
De hoop is er nog steeds bij trainer Stef Sijbers: ,,We moeten volgende week minimaal een punt pakken op bezoek bij Mierlo Hout en die kunnen kampioen worden, al hebben ze hier ook niet gewonnen.”

Ondanks het gemis van drie middenvelders (Max Sonnemans, Luc Bouwmans en Justin Hoeben) en de viering van het 80-jarig jubileumfeest op zaterdagavond, speelde Someren een goede wedstrijd. De defensie was ijzersterk en het aangepaste middenveld ontregelde de opbouw van Deurne vaak in een vroeg stadium. Tom Lintermans en de goed spelende Daan van Vlerken, die regelmatig een spaak in het Deurnese wiel stak, controleerden en Someren reeg de kansen in de eerste helft aaneen. Deurne kreeg welgeteld twee mogelijkheden via goaltjesdief Stefan van der Werf, maar de thuisclub kreeg via Luc van Berlo, Koen de Louw en Thijs Martens meer dan een handvol goede kansen. Thijs was nog het dichtst bij een treffer, maar doelman Strijbosch en de lat voorkwamen een Somerense voorsprong. De ruststand was dan ook 0-0, waarmee Deurne het meest tevreden mocht zijn.

Na rust ging Someren gewoon verder met aanvallen. De Deurnese keeper pareerde schoten van Koen en van Maico Meulen. Binnen het uur kwam de thuisclub op voorsprong. Verdediger Louwers verslikte zich, Koen de Louw pikte de bal op en ging op het Deurne-doel af. Hij legde keurig breed op Thijs Martens en die prikte de terechte 1-0 binnen. Amper twee minuten later was het al 1-1, nadat Nick de Louw licht en onnodig een aanvaller aantikte in de zestien. Arbiter Meijers wees naar de stip en Van der Werf wist er wel raad mee. Een schot van Koen de Louw uit de draai leidde bijna tot de 2-1, maar doelman Strijbosch van Deurne pareerde de bal uitstekend. Een kwartier voor tijd kwam Someren alsnog op voorsprong: een strakke voorzet van Koen, werd door een Deurnese verdediger in eigen doel gewerkt. Someren deed verder wat het moest doen en na negentig minuten stond er een verdiende 2-1 op het scorebord.

De zege vandaag was terecht, vond ook trainer Frank Teeuwen van Deurne. ,,We hadden vandaag nergens recht op”, gaf hij teleurgesteld toe.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley van den Boomen, Kevin van de Voort, Nick de Louw, Joep Wijnen, Maico Meulen (89 Rick Vereijken), Tom Lintermans, Daan van Vlerken (89 Bart Hurkmans), Thijs Martens (70 Tuur van Wetten), Luc van Berlo (88 Tom Maas), Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jeannie Bouwmans