Someren in slotfase onderuit tegen Valkenswaard

SV Valkenswaard 1 (zon)

1e klasse F

12 november 2023 14:30

B.J.J. van Dongen

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

In een wedstrijd met weinig hoogtepunten leek Someren kort voor tijd af te stevenen op een doelpuntloos gelijkspel tegen het hoog geklasseerde Valkenswaard. In de 86ste minuut sloeg de onopvallend spelende Youri van Brussel onverwacht toe en zijn doelpunt leverde Someren de vijfde nederlaag van het seizoen op.

Het openingsakkoord was voor de thuisclub, die al in de eerste minuut gevaarlijk werd met een aanval over de rechterflank. Maico Meulen bediende Luc van Berlo, maar doelman Roulaux kwam met moeite als winnaar uit de strijd. In het eerste kwartier gebeurde er weinig, maar in de zestiende minuut ontstond er een hachelijke situatie voor het Somerense doel. Sil Joosten tikte de bal uiteindelijk over de achterlijn. In de slotfase van de eerste helft werden de Bosuilen uit Valkenswaard dreigender. Een schot van Sem van Ham belandde op de  paal en een kopbal van Menno van Walsem werd door de Somerense doelman over de lat getikt. Someren deed op slag van rust nog iets terug. De inglijdende Luc Bouwmans kwam vlakbij het doel een teenlengte te kort bij een voorzet van Luc van Berlo.

In de tweede helft had de wedstrijd veel weg van een schaakpartij. Beide teams speelden uiterst voorzichtig om niet tegen een nederlaag aan te lopen. De hoogtepunten waren eenvoudig op de vingers van één hand te tellen. Een inzet van Koen de Louw was een makkie voor de goalie van Valkenswaard, maar bij een  schot van Max Sonnemans moest hij gestrekt naar de hoek. In het laatste kwartier mocht jeugdspeler Tuur van Wetten zijn debuut maken in Someren 1. Op grond van het spel na rust zou een puntendeling het meest logische geweest zijn, maar daar dacht goaltjesdief Youri van Brussel anders over. Na een vermeende handsbal scoorde hij in de 86ste minuut uit het niets de 0-1. De frustratie bij de Somerense spelers nam toe en dat leverde ook nog twee gele kaarten op voor commentaar op de leiding. Someren probeerde in de slotminuten nog iets aan de achterstand te doen en laatste man Nick de Louw schoof mee naar voren. Sil Joosten voorkwam nog een tweede doelpunt van Valkenswaard en Luc Bouwmans slaagde er niet in om de gelijkmaker te scoren. Hij kon in de slotminuut de hoek uitzoeken, maar schoot de bal ruim over het doel.

Volgende week is Someren vrij en de week daarna staat de uitwedstrijd tegen Limburgia op het programma.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Bart Hurkmans, Wesley van den Boomen, Nick de Louw, Joep Wijnen, Max Sonnemans, Daan van Vlerken, Luc Bouwmans, Luc van Berlo (74. Tuur van Wetten), Koen de Louw, Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Johan Manders