Someren verliest met 2-0 van efficiënter Deurne

5753RN
DEURNE
tel. 0493-314219

Deurne – Na een brilstand bij rust kwam de thuisclub op een niet onverdiende 1-0 voorsprong via Stefan van der Werf. Daarna nam Someren het initiatief over en was het ook enkele keren dichtbij de gelijkmaker. Paal en lat werden geraakt, maar het benodigde doelpunt wilde niet vallen. In de absolute slotfase werd het bij een uitval 2-0 door Gert Swinkels en dat betekende de genadeklap voor SV Someren.

Voorzichtige eerste helft

Someren begon goed en zette de gastheren in de beginfase vast op eigen helft. In het eerste kwartier waren de Somerenaren veel in balbezit zonder dreigend te worden. Daarna was de thuisclub wel gevaarlijk via Joris van den Heuvel, die de bal buiten bereik van doelman Sil Joosten naast het doel liftte. Halverwege de eerste helft stichtte Deurne opnieuw gevaar bij een scrimmage voor het Somerense doel. Van der Werf kopte onder de bal door, Louwers raakte het leer wel met zijn rechterbovenbeen en na een eerste redding van Sil Joosten roeide Bart Hurkmans de bal definitief weg uit de zestien.

Met ruim een half uur op de klok stuitte Maico Meulen op doelman Strijbosch en Van der Werf knalde hard over het Somerense doel. De ruststand werd dus bereikt zonder doelpunten.

Veel kansen na rust

De thuisclub kwam sterk uit de startblokken na rust en kreeg meteen een grote kans. Meer dan een corner leverde het echter niet op. Toen Someren even later nog wat tegensputterde bij de arbiter over een toegekende vrije trap, werd die snel genomen. Een voorzet vanaf links volgde, doelman Sil Joosten kon de bal niet vasthouden en Stefan van der Werf bevestigde andermaal zijn naam als goaltjesdief; 1-0.

Die achterstand was voor Someren het signaal om nadrukkelijker de aanval te zoeken. Binnen het uur werd een inzet van Max nog net tot corner verwerkt en Koen de Louw kwam een teenlengte tekort na een voorzet van Maico Meulen. Dat de gasten moesten oppassen voor een Deurnese counter bleek wel toen Dennis Groen de bal na een snelle aanval in volle vaart over het doel knalde. Halverwege de tweede helft kreeg Someren zijn beste mogelijkheid. Koen de Louw brak op rechts door en ging vrij op het doel af. Zijn schot werd echter vakkundig gepareerd door doelman Strijbosch. Die hoefde niet in actie te komen toen Maico Meulen even later de bal in de zestien helemaal verkeerd raakte.

De 1-1 hing in de lucht, maar Koen trof slechts de zijkant van de paal en broer Nick kopte rakelings naast het doel. Zes minuten voor tijd kopte Nick de bal op de kruising en Koen tilde de bal over de lat na een goede actie van Maico. Someren verdiende een doelpunt, maar met nog twee minuten op de klok viel de treffer aan de andere kant door Gert Swinkels; 2-0. Nick de Louw kopte de bal in de slotminuut nog via de lat over het doel, maar de nederlaag was niet meer te voorkomen.

Ondanks de nederlaag is het spel van Someren de laatste weken groeiende. Linksback Kevin Tomassen viel vorige week al goed in en speelde ook tegen Deurne een degelijke wedstrijd. Invaller Tuur van Wetten was minder nadrukkelijk aanwezig dan vorige week, maar heeft overduidelijk potentie. Als Someren beter leert omgaan met de kansen, dan zal de progressie na de winterstop ongetwijfeld doorzetten.

Komende dinsdag om 20.00 uur op sportpark De Potacker kan het publiek misschien al een positief voorproefje krijgen in de bekerwedstrijd tegen Brandevoort.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Bart Hurkmans, Wesley van den Boomen, Nick de Louw, Kevin Tomassen, Max Sonnemans, Luc Bouwmans, Justin Hoeben, Kon de Louw, Rick Vereijken (57. Tuur van Wetten), Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jelle Sleegers