Someren wint met jeugdspeler Van Wetten van subtopper EHC

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren – In eigen huis kwam SV Someren al snel op achterstand tegen EHC. De thuisclub verdiende al voor rust de gelijkmaker, maar die kwam er niet. In de tweede helft was jeugdspeler Ties van Wetten de aangever van de 1-1 door Justin Hoeben. Vijf minuten later kopte Koen de Louw zijn team heel fraai op een 2-1 voorsprong en dat was ook de eindstand. Een gefrustreerd EHC pakte in de slotfase nog twee rode kaarten.

Het lijkt inmiddels een patroon bij SV Someren: de eerste aanval van de gasten leverde direct een doelpunt op! Een voorzet van Rekers werd in de zesde minuut nog half gemist door Ouattara, maar de bal viel voor de voeten van Ricardo Geurts, die zijn team op voorsprong zette; 0-1. Na een half uur was de thuisclub dichtbij de gelijkmaker. Doelman Vranken was alert bij een gevaarlijk ingeschoten vrije trap van Nick de Louw. De rebound was voor Koen de Louw, maar opnieuw bracht de Hoensbroekse sluitpost redding met de punt van zijn teen. Vijf minuten voor rust mocht Someren van geluk spreken dat arbiter Van de Luitgaarden in overleg met zijn neutrale grensrechter de uitkomende doelman Kevin Aben, na een handsbal net buiten de zestien, bestrafte met slechts geel. Op slag van rust viel de bal na een scrimmage  voor het EHC-doel voor de voeten van Nick de Louw, die rakelings naast de paal mikte.

Meteen na rust bracht coach Stef Sijbers verdediger Kevin Tomassen en jeugdspeler Tuur van Wetten in de ploeg. De jonge buitenspeler bleek een plaag te zijn voor de EHC-defensie. Op het uur gaf hij, na een mooie combinatie met Koen de Louw, Justin Hoeben een niet te missen kans; 1-1. Vijf minuten later legde Maico Meulen de bal terug op de inkomende Bart Hurkmans. Uit diens voorzet knikte Koen de Louw op fraaie wijze via de onderkant van de lat de winnende binnen. Bij de bezoekers liepen de frustraties daarna hoog op: Gustings en Kachala maakten het te bont en kregen beiden een rode kaart, waardoor de ploeg van trainer Eric van der Leur met negen spelers verder moest. Daarna kregen Maico Meulen en Max Sonnemans nog de kans om de voorsprong te vergroten, maar EHC-er Dylan Vranken toonde zich een uitstekende goalie.

Someren won met 2-1 van een zwaar gefrustreerd EHC en kan met vertrouwen uitzien naar de laatste competitiewedstrijd vóór de winterstop in en tegen Deurne.

Opstelling Someren: Kevin Aben, Bart Hurkmans, Wesley van den Boomen, Nick de Louw, Joep Wijnen (46. Kevin Tomassen), Max Sonnemans, Justin Hoeben (84. Rick Vereijken), Daan van Vlerken (46. Tuur van Wetten), Koen de Louw, Luc Bouwmans, Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Luca Engelbracht