Someren verliest van efficiënt Susteren

Sportclub Susteren 1 (zon)

24 september 2023 14:30

A. Hilgersom

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren - Net als vorig jaar tegen EHC, beleefde Someren een valse seizoenstart met een geflatteerde 0-3 nederlaag tegen Sportclub Susteren. In het eerste uur waren de teams aan elkaar gewaagd en kregen ze allebei de nodige kansen. Someren trof drie keer de lat, maar niet het doel. De Limburgers waren efficiënter en leidden halverwege met 0-2. Na rust leek Someren op weg naar de aansluitingstreffer, maar die viel niet. Toen het twintig minuten voor tijd 0-3 werd, ebde het geloof bij de thuisclub weg en was de wedstrijd gespeeld.

De wedstrijd begon met een minuut stilte vanwege het overlijden van erevoorzitter Piet van den Einden. Drie minuten later was Susteren al doeltreffend toen Lars Toonen in vrijstaande positie scoorde. Uit een snelle counteraanval  werd het in de 25ste minuut ook 0-2 door Kai Schmitz. In hetzelfde tijdsbestek kwam Someren tot het dubbele aantal kansen. Na een voorzet op maat van de sterk spelende Luc Bouwmans zag Koen de Louw zijn volley over het doel verdwijnen. Een hard schot van Thijs Martens werd gepareerd door doelman Creemers en twee kopballen van Nick de Louw vielen buiten bereik van de Limburgse doelman op de lat. Kort voor rust moest Sil Joosten nog ingrijpen bij een schot van Bart Dings.

Na rust begon Someren vol overtuiging en een treffer hing in de lucht. Thijs Martens schoot de bal uit een vrije trap op de lat en in de rebound kopte Koen de Louw over het doel. De Somerense topscorer van vorig seizoen zag binnen het uur ook nog een kopbal stranden op de vuisten van doelman Creemers. Someren bleef de Limburgse defensie onder druk zetten en kreeg diverse hoekschoppen op rij. Dat leverde wel dreiging op, maar geen doelpunten. Uit een snelle uitval scoorde Youri Poper twintig minuten voor tijd de 0-3 en daarna was het Somerense verzet gebroken. Dings en invaller Rutten kregen nog mogelijkheden om de score uit te bouwen, maar doelman Sil Joosten voorkwam dat.

Volgende week speelt Someren een uitwedstrijd tegen De Ster uit Stein, dat met 2-2 gelijkspeelde tegen Valkenswaard.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Kevin van de Voort, Wesley van den Boomen, Nick de Louw, Joep Wijnen (72. Bram Raijmakers), Max Sonnemans, Luc Bouwmans, Rick Vereijken (46. Tim van den Boomen), Maico Meulen (61. Stijn Deerns), Koen de Louw en Thijs Martens.

Verslag: Gerard Slegers

Maandag 20 mei 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Beemd