Invaller bezorgt Someren eerste seizoensoverwinning

6361KA
NUTH
tel. 045-5241530

Nuth – Na een matige wedstrijd was invaller Tim van den Boomen vlak voor tijd de gevierde man aan Somerense zijde. Met een rake kopbal bezorgde hij zijn team de eerste driepunter van het seizoen.

Al in de eerste minuut was de thuisclub gevaarlijk via Danila Tsilyk. Na een snelle aanval toucheerde de voormalig jeugdspeler van Dynamo Kiev de bal op een meter van het doel, maar doelman Sil Joosten bracht redding met een snelle reflex. De van een blessure herstelde Maico Meulen bracht na enkele minuten Koen de Louw in stelling. De Somerense topscorer van weleer wacht nog steeds op zijn eerste seizoenstreffer en schoot de bal voorlangs het doel. Na ruim een kwartier was het opnieuw Maico Meulen, die Luc van Berlo in het centrum aanspeelde. De spits van het onder 23-team was sneller dan zijn tegenstander en schoof de bal keurig naast de paal binnen; 0-1. In het verdere verloop van de eerste helft pareerde doelman Sil Joosten pogingen van El Arbaoui, Hassan, Cornelissen en Tsilyk. Mede dankzij die reddingen gingen de blauwwitten met een 0-1 voorsprong de rust in.

Enkele minuten na rust volgde er een miraculeuze redding van Sil Joosten op een gevaarlijke inzet van Tsilyk. Via de voet van de doelman en de lat caramboleerde de bal terug het veld in. Binnen het uur werd het alsnog 1-1 uit een hoekschop. De doelman van Someren ging, wellicht door de sterke wind, onder de bal door en Tini Imad kon de gelijkmaker binnentikken. Het spel werd er daarna niet beter op: onsamenhangend, met veel balverlies aan beide zijden. Enkele Minor-spelers bleken bovendien snel geïrriteerd. Doelman Wagner had voor rust al geluk dat het de scheids ontging dat hij Koen de Louw met twee handen vastpakte en tegen de grond werkte. Na rust mocht Gereno Janssen van geluk spreken dat hij slechts geel kreeg voor natrappen.

Tien minuten voor tijd werd Maico Meulen neergelegd, net binnen of buiten het strafschopgebied, maar arbiter Ulijn legde de bal precies op de zestienmeterlijn. De vrije trap van Nick de Louw werd geblokt en de bal viel precies voor de voeten van broer Koen, die over het doel mikte. Even daarvoor was Tim van den Boomen in het veld gekomen voor doelpuntenmaker Luc van Berlo. Max Sonnemans bereikte met een vrije trap vlak voor tijd het hoofd van de invaller. Doelman Wagner wilde uitkomen, aarzelde even en zag de kopbal over zich heen in het doel verdwijnen; 1-2.

De Somerense overwinning was niet helemaal verdiend, maar wel broodnodig om weg te komen van de onderste plaatsen.

Volgende week spelen de blauwwitten een thuiswedstrijd tegen Valkenswaard, dat op de derde plaats staat.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Joep Wijnen, Wesley van den Boomen, Nick de Louw, Rick Vereijken (88. Bart Hurkmans), Max Sonnemans, Maico Meulen, Daan van Vlerken (74. Justin Hoeben), Luc van Berlo (80. Tim van den Boomen), Luc Bouwmans, Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jeannie Bouwmans