Someren lijdt tweede nederlaag op rij

De Ster 1 (zon)

1 oktober 2023 14:30

L.A. Schuurmans

Sportpark 't Hetjen
Heisteeg 98
6171NL
STEIN LB
tel. 046-4332782

Stein – Voor de tweede keer op rij bleef SV Someren in deze kersverse competitie puntloos. Iets was halverwege het duel tegen De Ster weinigen verwacht hadden, want Someren was in de eerste helft minstens gelijkwaardig en kreeg de betere kansen. Nadat vier blauwwitte spelers tijdens de wedstrijd geblesseerd raakten, eindigde het duel voor Someren met tien man en met een pijnlijke 3-1 nederlaag.

Het begin van de wedstrijd was voor Someren dat met Koen de Louw op de linkerflank voor veel dreiging zorgde. Al na vijf minuten bleek Thijs Martens niet meer verder te kunnen spelen; hij werd vervangen door Luc van Berlo. Koen de Louw piepelde even later zijn tegenstander en Luc van Berlo legde de bal terug op de inkomende Bart Hurkmans, die iets te hoog mikte en over het doel schoot. Kort nadat Sil Joosten een uitval van de thuisclub onderbrak door zich voor de bal te gooien, kreeg Someren een hoekschop. Rick Vereijken gaf de bal hoog voor en Nick de Louw kopte onhoudbaar de 0-1 binnen.

Halverwege de eerste helft werd het 1-1 via publiekslieveling Acik Diyar, die van afstand uithaalde en zijn ploeg op gelijke hoogte bracht.

Op slag van rust stelde Rick Vereijken doelman Jamin op de proef met een goed schot. Het leverde een hoekschop op, die opnieuw gevaar opleverde via Luc van Berlo. De keeper was al geslagen, maar verdediger Van Mulken werkte de bal voor de doellijn weer het veld in.

Na rust bleef Rick Vereijken geblesseerd achter in het kleedlokaal. Ron van Stratum werd geposteerd op de linksbackpositie en Joep Wijnen schoof op naar het middenveld. Al vrij snel kwam de thuisclub op voorsprong nadat Wesley v.d. Boomen een overtreding beging buiten de zestien. Diyar mikte de vrije trap stijlvol in de kruising; 2-1. Someren probeerde daarna om de stand weer gelijk te tillen, maar schoten van Koen de Louw en Luc Bouwmans verdwenen naast het doel. Een schot van Koen dat wel tussen de palen belandde, werd goed gepareerd door doelman Jamin. Nadat Tim van den Boomen als derde wisselspeler in het veld kwam, werd de aanvalslust nog wat meer aangewakkerd, maar een kwartier voor tijd viel aan de andere kant de beslissing. In eerste instantie tikte Sil Joosten de bal nog over de achterlijn, maar uit de hoekschop die daarop volgde, kopte Kamps de 3-1 achter de Somerense doelman. In de laatste tien minuten raakten Wesley van den Boomen en Ron van Stratum ook nog geblesseerd. De eerste kon na enkele minuten weer terug het veld in, de laatste kon niet meer verder, zodat Someren het duel met tien man moest beëindigden.

Op zondag 8 oktober is koploper Chevremont de volgende tegenstander. Someren zal zich eerst focussen op het herstel van de geblesseerden.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Kevin van de Voort, Wesley v.d. Boomen, Nick de Louw, Joep Wijnen, Max Sonnemans, Luc Bouwmans, Rick Vereijken (46. Ron van Stratum), Koen de Louw, Thijs Martens (5. Luc van Berlo, 70. Tim v.d. Boomen), Bart Hurkmans.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jelle Sleegers