Someren 1 wint eerste bekerduel

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren – In de eerste ronde van de districtsbeker won ons eerste elftal met 2-1 van Schijndel. Na een goede eerste helft was de ruststand 2-0. De thuisclub verzuimde na rust om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Toen Schijndel  na een uur de aansluitingstreffer scoorde uit een penalty keerde de spanning nog een beetje terug, maar in de stand kwam geen verandering meer.

Goede eerste helft

Someren, dat een aantal vaste basisspelers miste, had al na vijf minuten een grote kans toen Koen de Louw een strakke voorzet gaf op Thijs Martens. Die stuurde de bal richting de hoek van het doel, maar de doelman bracht knap redding. Een minuut later werd het alsnog 1-0 via Koen de Louw. Kort voor het rustsignaal gaf Thijs met veel gevoel een diepe bal op Koen, die zwevend de 2-0 binnen knikte.

Mindere tweede helft

Na rust werden Rick van Bussel en de geblesseerde Rick Vereijken vervangen door resp. Ties van Baars en Tim van den Boomen. Die laatste was betrokken bij een snel uitgevoerde counter die, met twee aanvallers tegen één verdediger, de 3-0 had moeten opleveren, maar dat gebeurde niet. Tim legde de bal breed op Thijs, die niet zelf schoot maar de bal tevergeefs probeerde terug te leggen op Tim. In plaats van 3-0 werd het even later 2-1, want een overtreding in de zestien leverde een strafschop op, die Tijn Niemeyer verzilverde. Het spel werd er daarna niet beter op, hoewel Someren nog wel kansen kreeg via Tim v.d. Boomen en Ties van Baars.

Someren won uiteindelijk verdiend en speelt volgende week zondag in Venlo het tweede bekerduel tegen Venlosche Boys.

Opstelling Someren: Wessel Pape, Kevin van de Voort, Wesley v.d. Boomen, Nick de Louw, Joep Wijnen, Luc Bouwmans, Maico Meulen (81 Dave van Ballegooy), Rick Vereijken (46 Tim v.d. Boomen), Thijs Martens, Rick van Bussel (46 Ties van Baars) en Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jelle Sleegers en Luca Engelbracht