Sprookje Someren 2 voorbij, Erp kampioen (1-2)

Erp 2 (zon)

Hoofdklasse HFD

17 mei 2023 20:30

E. Lemmens

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

In het vervolg van de kampioenswedstrijd tussen de reserves van Someren en Erp, hebben de gasten het kampioenschap veiliggesteld. Nadat de KNVB besloten had dat het laatste kwartier van de wedstrijd van afgelopen zondag overgespeeld diende te worden, trok Erp uit een hoekschop de wedstrijd en daarmee het kampioenschap definitief naar zich toe.

Het gebruik van vier wisselmomenten in de wedstrijd van afgelopen zondag aan de zijde van Erp, zorgde ervoor dat de tweestrijd om het kampioenschap een zelden tot nooit geziene apotheose kreeg. Voor een schamele 16 minuten gingen beide teams zich preparen om nogmaals de degens te kruisen. De grote vraag was dan ook hoe deze wedstrijd het beste in te gaan. Omdat Erp nog altijd de beste papieren had, besloot Salim Zeroual zijn mannen het veld in te sturen met slechts één taak en dat was aanvallen. Dit sorteerde bijna meteen effect. Een diepe bal kwam via O23-spelers Stein Deerns en Luc van Berlo terecht bij de diep gelopen Bob van Zon. Vrij voor de doelman diende Bob snel te handelen maar wist de goalie zijn waarde te bewijzen door prima redding te brengen. Na een paar minuten spelen was het ook Devi Fondon die het doel onder vuur nam maar ook deze keer stond de doelman van Erp op zijn post. Bovendien was er ook al gevlagd voor buitenspel. Na 10 minuten spelen waren het de gasten die op voorsprong kwamen. Uit een goed aangesneden hoekschop verdween de bal, via het hoofd van een Someren verdediger, achter de kansloze Kevin Aben in het doel. Een enorm gejuich vanaf de Erp bank barste los en er werd al een voorschot op het feestje genomen bij de cornervlag. Someren probeerde hiervan te profiteren door snel af te trappen en te scoren maar dit werd logischerwijs door de scheidsrechter van dienst niet toegestaan. Wel zocht Someren nog meermaals de aanval. Zo was het dichtbij met een inzet uit een corner maar vlak voor het doel kon de bal net niet binnen getikt worden. Ook Luc van Berlo was nog dichtbij succes nadat hij een indraaiende voorzet van Stein Deerns probeerde binnen te tikken. Echter ontbrak het Luc aan het beetje geluk dat bij deze poging nodig was. Ook kwam Someren nog in de buurt van een doelpunt toen de doelman van Erp de bal tegen het hoofd van Bob van Zon aan bokste maar ditmaal verdween het leer over het doel.

Na een ruime 16 minuten blies de scheidsrechter van dienst voor het laatst en kon het feest voor Erp losbarsten. Someren bleef teleurgesteld achter maar kan terugkijken op een prachtig seizoen. Door het omgooien van de structuur binnen de selectie en het starten met een O23-team, leek Someren te moeten gaan vechten tegen degradatie maar niets bleek minder waar. De gasten uit Erp hadden uiteraard ook hun eigen verhaal waarom het kampioenschap hun het meest toekomt. Dat gecombineerd met het feit dat het vanaf de eerste speelronde bovenaan heeft gestaan en in een rechtstreeks duel de reserves van Someren de eerste nederlaag heeft toegediend in een half jaar, maakt Erp een zeer terechte kampioen. Bij deze dan ook nogmaals van harte gefeliciteerd aan Erp met het behaalde kampioenschap!

Aanstaande zondag volgt nog de laatste wedstrijd als Someren in een wedstrijd om des keizers baard moet aantreden tegen Volharding. Aftrap in Vierlingsbeek vindt plaats om 12.00 uur.

Opstelling Someren: Kevin Aben; Rik Bukkems, Maxime Hollanders, Kevin Tomassen; Jan Meulendijks, Bart Hurkmans, Bob van Zon; Stein Deerns, Ties van Baars, Luc van Berlo, Devi Fondon.