Aanvallend onmachtig Someren verliest met 0-1 van RKVVO

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

4 oktober 2015 14:30

Hoeks, P.T.A.

Someren- SV Someren leed de eerste nederlaag van het seizoen en dat was geheel onnodig. De thuisclub liet zich in de beginfase fysiek aftroeven en keek al snel tegen een 0-1 achterstand aan. Daarna waren de beste kansen voor Someren, maar doelpunten vielen er niet meer.

De gasten uit Oerle kregen in de beginfase veel ruimte om te voetballen. De eerste kans van de wedstrijd in de zevende minuut was meteen raak: Martijn van Dijk scoorde met een geplaatst, maar ogenschijnlijk houdbaar schot in de bovenhoek.

Daarna kregen de gastheren de overhand. Bas Boonman werd goed aangespeeld en schoot de bal met een volley rakelings naast. Even later had Bas pech toen hij de bal over de doelman heen lobde. Een verdediger kon de bal nog net voor de doellijn wegwerken. In de 35ste minuut ging Bas Boonman voorbij twee tegenstanders richting het doel, maar de goalie blokkeerde de bal in de korte hoek. De beste kans voor rust was voor Ravid Kochavi, maar zijn inzet eindigde op de paal. De rebound was een prooi voor doelman Koek.

In het tweede bedrijf consolideerde RKVVO de voorsprong door sterk te verdedigen en het spel te vertragen. Lange tijd gebeurde er weinig in aanvallend opzicht en het was soms pijnlijk om te zien hoe Someren moeite had om het spel te maken. Het team van coach Jurgen de Haan was slordig in de passing en leek zelfvertrouwen te missen.

Halverwege de tweede helft ging de thuisclub in de defensie een tegen een spelen en zocht wanhopig de aanval. Na een hoekschop van Salim Zeroual kopte Bas Boonman de bal rakelings voorlangs het doel. Ook Stijn Kusters en invaller Oelse Venhuizen kopten in vrije positie over het doel. In de slotfase bleven de Veldhovenaren met kunst- en vliegwerk op de been bij een scrimmage om daarna in de counter zelf gevaar te stichten via de jeugdige invaller Soeters. Doelman Maarten Werts voorkwam verder onheil.

Volgende week krijgt SV Someren de kans om zich te revancheren tegen het sterke Marvilde,  dat vorige week met 6-1 won van RKVVO en deze week met 1-4 Nieuw Woensel elimineerde.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker (68 Koen de Louw), Wesley v.d. Boomen, Niels Schweren, Mike Kusters, Stijn Kusters, Bas Boonman, Rowel Deelen, Ravid Kochavi, Salim Zeroual, Maico Meulen (86 Oelse Venhuizen).

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek