Someren teleurgesteld na 2-2 gelijkspel tegen Rood Wit Veldhoven

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

27 september 2015 14:30

Steeman, G.

Veldhoven- SV Someren hield aan de wedstrijd tegen Rood Wit op kermiszondag een behoorlijke kater over. Tachtig minuten lang waren de bezoekers de meerdere van Rood Wit Veldhoven. De blauwwitten kwamen met goed verzorgd voetbal op een verdiende 0-2 voorsprong, maar verzuimden om de voorsprong uit te bouwen. Toen de thuisclub tien minuten voor tijd de aansluitingstreffer scoorde, kantelde de wedstrijd en moest Someren uiteindelijk genoegen nemen met slechts één punt.

De bezoekers begonnen uitstekend aan de wedstrijd, die goed werd geleid door scheidsrechter Steeman uit het Belgische Brussel. Er werd hard gewerkt en met goed veldspel werd de thuisclub onder druk gezet. In de twintigste minuut kreeg Someren loon naar werken: Rowel Deelen legde de bal precies op het hoofd van Stijn Kusters, die de 0-1 binnenkopte. In de slotfase van de eerste helft zorgde Bas Boonman voor een technisch hoogstandje zonder resultaat. Zijn lepe hakballetje verdween namelijk via de binnenkant van de paal precies in de handen van doelman Bouwman.

Ook na rust was Someren geruime tijd de bovenliggende partij. Bas Boonman trof in de 53ste minuut weer de binnenkant van de paal, maar deze keer verdween de bal wel in het doel, 0-2. De mannen van Jurgen de Haan hadden diverse mogelijkheden om de wedstrijd definitief te beslissen, maar Koen de Louw, Stijn Kusters, Bas Boonman en Ravid Kochavi lieten dat na. Rood Wit kwam in de tachtigste minuut via een rake kopbal van Hellstern op 1-2 en dat zette de wedstrijd volledig op zijn kop. De thuisclub gaf nog eens extra gas en vijf minuten later scoorde Van Hout de gelijkmaker met een prachtige volley in de bovenhoek. Someren was geen schim meer van de ploeg, die de wedstrijd grotendeels domineerde. Door in de slotminuut een inzet van Hellstern te pareren voorkwam doelman Maarten Werts zelfs dat zijn team met lege handen naar huis moest. De thuisclub bejubelde het gelijke spel;  bij de bezoekers overheerste voornamelijk de teleurstelling. Positief was wel de wijze waarop Someren in de eerste tachtig minuten speelde en dat biedt zeker perspectief voor de komende wedstrijden.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Niels Schweren, Wesley v.d. Boomen, Mike Kusters, Stijn Kusters, Koen de Louw (80 Maico Meulen), Rowel Deelen, Ravid Kochavi, Salim Zeroual, Bas Boonman.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek