Zwaarbevochten 2-1 overwinning voor Someren

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

20 september 2015 14:30

Bekkum, H. van

Someren – SV Someren won moeizaam, maar wel verdiend van Heeze. Na een geflatteerde 2-0 voorsprong bij rust, werd het in de tweede helft  2-1 door een treffer van Kriekaert. Nadat de gasten hun gevaarlijkste speler met rood naar de kant zagen verdwijnen, verzuimden de mannen van Jurgen de Haan om de trekker definitief over te halen en dus bleef de wedstrijd spannend tot het einde toe.

Heeze begon een stuk feller aan de wedstrijd dan de thuisclub en zette Someren meteen onder druk. Na goed combinatiespel verscheen Schaeken vrij voor doelman Maarten Werts, die ternauwernood redding kon brengen.  Daarna kopte Van Galen uit een hoekschop de bal rakelings voorlangs het doel. De eerste kans voor Someren in de twaalfde minuut wat meteen raak. Ravid Kochavi gaf de bal voor op Salim Zeroual, die beheerst de 1-0 aantekende. Daarna kreeg Koen de Louw twee kansen: vrij voor het doel slaagde hij er niet in om de keeper uit te spelen en kort voor rust had hij pech toen zijn uitstekende afstandsschot door doelman Faes uit het doel werd geranseld.

In de blessuretijd van de eerste helft wist Someren de marge te vergroten. Na een goede combinatie via Stijn Kusters  en Koen de Louw kon Ravid Kochavi de bal eenvoudig binnentikken, 2-0.

De eerste kans na rust was voor de gasten. Stijn Derkx (vorig jaar nog spelend voor Willem II) schoot de bal uit een vrije trap hard in de rechterhoek, maar Maarten Werts verwerkte dit schot uitstekend. Even later kreeg invaller Bas Boonman de ultieme kans om de wedstrijd te beslissen. Na foutief uitverdedigen mocht hij vrij op doelman Faes afgaan en had de hoek voor het uitkiezen. Bas schoof de bal echter naast.. In de vierenvijftigste minuut  kwam Heeze terug in de wedstrijd. Na een hoekschop kopte Bosch de bal door op aanvoerder Kriekaert, die met het hoofd de aansluitingstreffer scoorde.

Na ruim een uur spelen, bleek dat Derkx behalve een goede voetballer ook een opgewonden standje is. Nadat hij in de eerste helft al geel had gezien, trapte hij na en ontving direct rood. Ook Mike Kusters liet zich niet onbetuigd en kreeg geel.

Met een man meer, slaagde Someren er niet in om de tegenstander op de knieën te krijgen. De wedstrijd werd steeds meer een foutenfestival, de eindpass was vaak onnauwkeurig en bovendien stond het vizier niet op scherp. Ravid Kochavi schoot in het zijnet en in de slotfase mikt Koen de Louw in kansrijke positie naast.

Volgende week kan SV Someren tegen Rood Wit Veldhoven bewijzen dat het meer in zijn mars heeft dan het in de eerste drie competitiewedstrijden heeft laten zien.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Niels Schweren,  Rob van Santvoort (83 Dirk Hurkmans), Mike Kusters, Stijn Kusters, Koen de Louw, Rowel Deelen, Ravid Kochavi, Salim Zeroual, Maico Meulen (46 Bas Boonman).

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek