Weer geen driepunter voor Someren 1

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

13 september 2015 14:30

Ooms, N.A.

Geldrop- Na een gelijk opgaande eerste helft zonder doelpunten, was Someren na rust de bovenliggende partij tegen Braakhuizen. De blauwwitten kregen een handvol doelrijpe kansen, maar na negentig minuten stond de teller nog steeds op nul en dus moest Someren zich evenals vorige week tevreden stellen met slechts een punt.

De eerste helft was rommelig en beide teams hielden elkaar aardig in evenwicht. De thuisclub kwam tot één uitgespeelde kans die niets opleverde, omdat doelman Maarten Werts zijn doel goed verkleinde. De gasten, die evenals vorige week erg mat aan de wedstrijd begonnen, kregen wel de beste kansen. Ravid Kochavi werd gelanceerd door Koen de Louw, maar hij vond doelman Van Tilburg op zijn weg. Kort voor rust legde Koen de bal breed op de vrijstaande Ravid Kochavi, maar diens inzet werd nog net tot hoekschop verwerkt. In blessuretijd raakte Ravid ook nog de paal.

Na rust was Someren feller en de thuisclub, onder aanvoering van Nyron Wau (ex-Helmond Sport), moest alle zeilen bijzetten om de nul te houden. De jeugdige doelman van Braakhuizen moest zich strekken op een vlammend schot van Mike Kusters en een volley van Koen de Louw verdween rakelings voorlangs het doel. Koen schoot nog een keer naast en ook topscorer Salim Zeroual was niet succesvol. Twee keer mocht hij aanleggen voor een vrije trap dichtbij het doel van Braakhuizen, maar ook dat leverde geen doelpunt op. Twee Somerense spelers vielen na rust uit met een hoofdblessure. Mike Kusters werd geraakt door een Geldropse tegenstander, maar het meest opmerkelijk was de uittrap van Someren-doelman Maarten Werts, waarmee hij zijn eigen teamgenoot Wesley v.d. Boomen velde.

In het laatste half uur maakte Bas Boonman zijn rentree in de hoofdmacht van Someren. De stand bleef echter 0-0.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Wesley v.d. Boomen (75 Luc Reijnders), Niels Schweren, Mike Kusters (88 Dirk Hurkmans), Stijn Kusters, Koen de Louw, Rowel Deelen, Ravid Kochavi, Salim Zeroual, Maico Meulen (63 Bas Boonman).

Verslag en foto’s: Gerard Slegers

SV Someren 1