SV Someren O23 wint eerste competitiewedstrijd van promovendus Woenselse Boys

5631BZ
EINDHOVEN
tel. 040-2473232

Op zaterdag 14-1-2023 staat de eerste wedstrijd van Someren O23 op het programma tegen nieuwkomer Woenselse Boys. Dit is een club die in het eerste seizoenshelft uitstekend heeft gepresteerd en hier ook kampioen in zijn geworden. Someren heeft voor de competitie uitgesproken graag bovenin mee te willen draaien en zal daarom deze wedstrijd er ook alles aandoen om te winnen.

Someren begint deze wedstrijd dan ook fel en komt al na 3 minuten op voorsprong. Via een goed lopende aanval over de rechterkant komt de bal bij Tom Lintermans die niet nadenkt en met zijn linkerbeen hard uithaalt, waardoor de keeper kansloos is. Vervolgens had Someren het betere van het spel en dit resulteerde dan ook in de 0-2 voor Someren. Luc word goed aangespeeld door Tom Lintermans en werkt vervolgens koeltjes af in de zestien. Someren merkte in de eerste helft dat er meer te halen was en bleef goed op de aanval spelen wat resulteerde in de 0-3 door Stein. Dit keer was het Luc die de bal diep speelde op Stein en hij werkt hard laag af in de verre hoek.

Na rust werd er een keer gewisseld. Klaas kwam in het veld en Ties van Baars werd achtergelaten in de kleedkamer. Hoe goed Someren de 1ste  helft startte was niks van terug te zien in het begin van de 2de helft. Door zwak uitverdedigen van Someren kwam de bal bij de spits van Woenselse Boys terechts die hard door het midden raak schoot in minuut 47. 2 minuten later was het weer raak voor Woensel. Door een duwfout van de verdediger van Someren werd de bal op de stip gelegd en die werd koeltjes binnen geschoven door de spits. Op dit punt kwam Someren flink onder druk te staan en voetballend liep het allemaal niet meer. Gelukkig voor Someren kopt Tom in de 60ste minuut raak uit de hoekschop van Luc, waardoor het 2-4 word. 2 minuten later was het weer raak voor Someren. Via een voorzet van Stein weet Klaas via de verdediger de bal raak te koppen, waardoor de marge weer 3 goals is. Vanaf dit moment was het de wedstrijd uitvoetballen voor Someren. Woenselse Boys maakt wel nog de 3-5 die overigens buitenspel gevlagd werd, maar de scheidsrechter wilde hier niet in meegaan.

Uiteindelijk heeft Someren het zichzelf lastig weten te maken in de tweede helft en is het een zwaarbevochten gewonnen wedstrijd geworden. Hopelijk kan Someren deze winnende reeks voorzetten volgende week in de thuiswedstrijd tegen de Valk om 17:30.

Verslag: Mark Oudshoorn

SV Someren 1