Someren bekert verder na 3-0 winst op Erp

Mannen, 1, Groep 1 26

29 augustus 2015 18:00

Ploegstra, T.

SV Someren is winnaar geworden van poule 26 van de districtsbeker. De wedstrijd tegen Erp was de eerste serieuze testcase voor Someren tot nu toe. Zonder de geblesseerde Thijs Cortenbach en Bas Boonman won de thuisclub met 3-0.

De overwinning van Someren was minder overtuigend dan de stand doet vermoeden. Een groot deel van de wedstrijd waren de gasten gelijkwaardig, maar voor rust werden twee Erpse doelpunten afgekeurd (wegens vasthouden en vermeend buitenspel). Op slag van rust hadden de Erpenaren pech bij een prachtige volley van een van de voorwaartsen. Via de onderkant van de lat verdween de bal op of over de doellijn. Veel toeschouwers rekenden al op een doelpunt, maar scheidsrechter Ploegstra gaf het voordeel van de twijfel aan de thuisclub. In dezelfde minuut scoorden de gastheren wel. Maico Meulen nam een vrije trap vanaf rechts en zag de bal, die door iedereen gemist werd, rechtstreeks tussen de palen verdwijnen, 1-0. Daarvoor had de Erpse goalie zijn team al behoed voor een achterstand door een vrije trap van Salim Zeroual knap uit zijn doel te ranselen.

Na een uur spelen, wist het team van coach Jurgen de Haan de voorsprong te vergroten. Een grove fout bij het uitverdedigen bracht Salim in stelling. Hij kon vrij op het Erpse doel afgaan en scoorde tussen de benen van doelman Van de Laar, 2-0.

Nadat Maarten Werts een inzet van Dieuwe van der Heijden uitstekend gepareerd had, viel de definitieve beslissing. Mike Kusters gaf een voorzet op Salim, die de bal knap controleerde en de doelman het nakijken gaf, 3-0. In de slotfase van de wedstrijd ontbrak het wederom aan geluk bij de gasten. Na een vlammend schot vloog de bal via de vingertoppen van Maarten Werts en de paal weer terug het veld in.

Someren: Maarten Werts, Luc Reinders, Oelse Venhuizen, Wesley v.d. Boomen (65 Rowel Deelen), Mike Kusters, Niels Schweren, Koen de Louw, Stijn Kusters, Ravid Kochavi, Salim Zeroual (75 Luuk Hoeben), Maico Meulen (82 Fabio Peters).

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek