Someren A1 verliest ongelukkig van Geldrop A1

A-junioren zaterdag, A1, 4e divisie D

5 september 2015 15:00

Gommans, J.

Na een lange voorbereiding, een aantal vriendschappelijke wedstrijden en een gewonnen bekerwedstrijd, begon het echte werk. De competitie startte voor ons met een thuiswedstrijd tegen VV Geldrop A1. We wisten vooraf dat we het moeilijk zouden krijgen want wij waren gepromoveerd naar de 4e divisie en zij kwamen terug van de 3e divisie.

We begonnen de wedstrijd goed met druk zetten. We waren in het begin gelijkwaardig aan hun en er was niet echt een overwicht. Helaas door een gevaarlijke pass van Martin en een goede druk van Geldrop kwamen we al vroeg, in de 8e minuut, met 0-1 achter. Maar we herstelde dit weer snel, na een goede actie van Mike langs de zijlijn. Na een uitstekende voorzet raakte de linksback van Geldrop de bal helemaal verkeerd en deze belande zo in eigen doel, 1-1 in de 10e minuut. Na de 1-1 werden wij weer sterker en probeerden wij het doel te vinden. Door een handsbal van Geldrop binnen de 16 kregen we een penalty in de 22e minuut. Deze werd zuiver ingeschoten door Luc. Helaas wisten wij de 2-1 niet lang vast te houden door balverlies op het middenveld. Zij kwamen er snel uit en maakte in de 27e minuut alweer de 2-2. Geldrop werd sterker en wij zakten in. Door onoplettendheid net voor rust kwamen we in de 45e minuut met 2-3 achter.

De 2e helft ging van start en we moesten terugkomen. We kregen een paar kansen en Geldrop ook. In de 55e minuut kwam Dani erin voor Bram. Geldrop werd sterker en zocht vaker het doel, door een overtreding buiten de 16 kregen zij een vrije trap. Deze werd hard door de muur in de hoek geschoten, Martin was kansloos, 2-4 voor Geldrop in de 61e minuut. In de 65e minuut kwam Jordy erin voor Danny. Na de 2-4 moesten we wel komen en zochten we vaker de aanval. Door een goede dribbel van Justin en een voorzet op Sebastiaan tikte hij de 3-4 binnen in de 71e minuut. We geloofden er weer in en zochten snel naar de aansluitingstreffer. Sebastiaan kwam op en gaf een perfecte voorzet op Tom en hij kopte hem perfect in. Het stond weer 4-4 na 76 minuten spelen. Hierdoor werd Geldrop weer wakker. Na een gelijkwaardige strijd kwam Geldrop toch weer op voorsprong door onoplettendheid achterin, waardoor de bal niet weg werd geschoten maar door een Geldropper in het doel belandde in de 84e minuut. Dit was zuur, we probeerde de aansluitingstreffer te vinden maar zelfs met Martin bij de corner lukte dit niet. De uitslag na 90 minuten was 4-5 in het voordeel van Geldrop.

We hadden deze wedstrijd zeker niet hoeven verliezen. De scheids zat ook niet mee dus we hadden veel pech. Volgende week tegen RPC A1 zullen we ons opnieuw moeten bewijzen en voor de winst gaan.

SV Someren 1
Deurne 1