Someren VR1 - 't Zand VR1

1 mei 2016 14:30

Bruekers, T.J.A.M.W.

Competitiewedstrijd - Someren VR1 – ’t Zand VR1

Met nog 2 wedstrijden te gaan in de hoofdklasse B staan de vrouwen  van Someren nog niet veilig. Alles is nog mogelijk, directe degradatie, nacompetitie en we kunnen ons nog veilig spelen. Duidelijk was wel dat er minimaal een punt gepakt moest worden tegen de nummer 6:  't Zand.
Direct vanaf de aftrap werd de aanval gezocht en hoog druk gezet op de tegenstander uit Tilburg. Na 10 minuten werd dan ook de 1-0 op het scorebord gezet door Yvonne Swinkels. Someren gaf ondanks het goede spel toch ook kansen weg en kreeg dan ook de 1-1 na 25 minuten spelen om de oren.
De Somerense vrouwen bleven het spel vasthouden en voor rust wist Christa Eggers de voorzet van Kim Bankers binnen te koppen. Op slag van rust komt  't Zand toch nog langszij,  door een ongelukkig eigen doelpunt van aanvoerster Marlou Thijs.
Na rust bleef het lang 2-2, maar 7 minuten voor tijd scoorde 't Zand de 2-3. Someren bleef aandringen en dat werd beloond met een doelpunt van Anke Janssen,  net voor het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter: 3-3 !
Met nog 1 verre uitwedstrijd naar Oldenzaal,  tegen Berghuizen,  is nog alles mogelijk, in het gunstigste geval spelen we ons nog veilig voor het volgend seizoen in de hoofdklasse !

Via deze weg wil ik ook alvast onze trouwe supporters bedanken !  We hebben veel steun gehad aan jullie support ! Hopelijk mogen we hier ook volgend seizoen weer van genieten !

Tevens afscheid genomen van onze leider/coach Ivo Veltrop. Na 6 1/2 jaar stopt hij er mee. zijn zoontje Milan was de mascotte tijdens deze wedstrijd en hij scoorde het eerste doelpunt....

Richard Aben.