Woezik VR1 (zon) - SV Someren VR1 (zon)

Woezik VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

17 april 2016 14:30

Bekema, R.P.

Someren krijgt te weinig tegen kampioen Sc Woezik.

De vrouwen van Someren 1 mochten het vandaag opnemen tegen de kersverse kampioen Sc Woezik. Het zou dus op voorhand al een lastige wedstrijd worden. De thuisploeg begon ook sterk aan de wedstrijd. Woezik dat vorige week in Tilburg kampioen is geworden, wilde natuurlijk het thuispubliek vermaken.

Deze supporters werden op hun wenken bediend,  want na 4 minuten wist de thuisploeg de eerste treffer al te maken, 1-0. Woezik had de eerste helft de overhand. Maar Someren wist met veel strijd mee te doen in het spel. Toch zou het al voor rust 2-0 worden.

Net als in de wedstrijd in Someren gebeurde dit vanuit een standaard situatie,  waar deze ploeg zo sterk in is.
Toch bleef Someren geloven in een goed resultaat. En dit was niet onterecht, want de ploeg van Richard Aben kwam goed uit de rust. Someren werd gedurende de tweede helft echt de betere partij. Dit werd uiteindelijk beloond met een doelpunt van Christa Eggers, 2-1. Helaas wist Woezik gelijk na de aftrap alweer de 3-1 te maken. Toch gingen de vrouwen van  Someren nog voor de aansluitingstreffer. Wat volgde was een beter Someren, dat zichzelf tekort deed. Kansen waren er voldoende, maar de lat en keepers bleken een moeilijk te nemen horde na de 3-1. Helaas geen winst voor Someren bij de kampioen Sc Woezik.

We gaan er komende 2 wedstrijden nog alles aan doen om in de hoofdklasse te blijven. Deze strijd begint over 2 weken thuis tegen Sc 't Zand uit Tilburg.

Ivo Veltrop