Someren VR1 speelt gelijk tegen DSE VR1.

SV Someren VR1 (zon)

DSE VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

10 april 2016 12:00

Tas, J.

Someren VR1 speelt gelijk tegen DSEVR1.

Wederom hebben de vrouwen van Someren niet weten te winnen. Al 5 wedstrijden wist de ploeg geen wedstrijd winnend af te sluiten. Ditmaal werd er gelijk gespeeld tegen DSE uit Etten-Leur, 1-1.

Someren was het grootste deel van de wedstrijd de betere ploeg. Voor rust wisten beide ploegen het net niet te vinden en bleef het 0-0. In het tweede bedrijf wisten beide teams dit wel te doen en ook nog op dezelfde manier. Carin Maas kreeg de bal zeer ongelukkig tegen haar hand in het eigen strafschop gebied en de scheidsrechter kon niet anders doen dan de bal op de stip leggen. Deze bal werd kansloos binnen geschoten door DSE.

Weer zag het ernaar uit dat de blauw- witten met lege handen zouden staan,  maar dit keer zat het eens mee. Ook Someren kreeg een strafschop wegens een handsbal in het strafschop gebied.
De vraag was of dit wel een terechte strafschop was, want de meesten zagen de bal op de schouder van de DSE speelster komen. Maar de scheidsrechter zag dit anders. De bal werd zonder twijfel opgeëist door Maxime Scheepers, die nu toch echt haar voetbalschoenen aan de wilgen moet gaan hangen ivm een flinke blessure. Met al haar verdriet en woede wist ze de bal kansloos achter de Etten-Leurse keepster te werken, 1-1. Gezien het spel een verdiende goal;  al zal DSE hier anders over denken.

Door dit puntenverlies is VV Bavel over Someren heen gegaan in de stand. Direct lijfsbehoud is dus niet meer in eigen handen en de nacompetitie of erger nog,  directe degradatie lonken weer.

Met nog 3 wedstrijden te gaan wordt het een lastig verhaal. Maar onze vrouwen zullen niet opgeven. Zondag een zeer lastige uitwedstrijd in Wijchen,  tegen de kersverse en verdiende kampioen Sc  Woezik,  die met kop en schouders boven de rest uitsteken. Someren zal er alles aan gaan doen haar huid zo duur als mogelijk te gaan verkopen in Wijchen.
Hopelijk met weer veel Somerense supporters langs de lijn,  op het mooie sportpark Woezik in Nijmegen.

Ivo Veltrop