SOMEREN VR1 WEET WEDEROM NIET TE WINNEN VAN RODE LANTAARNDRAGER.

RKDEO VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

3 april 2016 14:00

Polen, R.C. van

SOMEREN VR1  WEET WEDEROM NIET TE WINNEN VAN RODE LANTAARNDRAGER.

Voor de 3e keer in 4 wedstrijden mochten de vrouwen van Someren aantreden tegen de nummer laatst van de competitie. Thuis werd er verloren van VV Bavel (3-4). Uit tegen de op dat moment nummer laatst FC Gelre werd 1 punt gepakt 0-0. Vandaag stond de uitwedstrijd tegen RKDEO op het programma. Eerder dit seizoen werd er nog vrij eenvoudig gewonnen met 3-0, maar dat geeft geen enkele garantie. Duidelijk was wel voor de groep dat het " 5  voor 12 " is voor ons,  want de ploegen onderin zijn volop punten aan het pakken. Er telde vandaag maar 1 ding en dat waren die 3 punten mee de bus in.

Helaas begon de wedstrijd niet zoals gehoopt. Al na 2 minuten keken de gasten tegen een 1-0 achterstand aan. Voordeel was dat er voldoende tijd was om dit te herstellen en met deze gedachte gingen de vrouwen de strijd aan. Someren was de bovenliggende ploeg,  maar wist wederom niet veel kansen te creëren. Het was een echte degradatie wedstrijd waarin er meer strijd was dan goed voetbal. Met deze 1-0 gingen we ook de rust in.

Tweede helft een sterker Someren. RKDEO werd terug gedrongen op eigen helft. Maar net zoals de eerste helft bleven de echte kansen uit. Het echte gevaar van Someren moest toch komen uit standaardsituaties. En na de zoveelste goeie corner van Kim Bankers,  wist Someren via de rug van invalster Carin Maas,  4 minuten voor tijd toch nog langszij te komen. Het zag ernaar uit dat het verdiende punt dan toch nog binnen  zou zijn. Niets is minder waar. De vrouwen uit Nootdorp wilden kost wat kost die 3 punten in huis houden. Een zeer goed spelende Ruth Zegwaard kon niet anders dan 1 minuut voor tijd de bal tot corner verwerken. Helaas wist RKDEO deze kans te benutten en zou zo dan toch de volle winst pakken. Wederom 0 punten voor de blauw witten. Al 4 wedstrijden wist de ploeg niet te winnen. Wat rest is een zware strijd tegen degradatie. Te beginnen volgende week thuis tegen DSE uit Etten-Leur, die vandaag na hun winst tegen SC 't Zand even afstand hebben  genomen van die vreselijke degradatiestreep. Het belooft weer een spannende strijd te worden,  waarin we alle support kunnen gebruiken.
Dus wie weet,  tot dan 12.00 uur op sportpark de Potacker in Someren.

Ivo Veltrop