Someren speelt gelijk tegen FC Gelre

13 maart 2016 14:30

Schaap, J.H. mevr

Someren speelt gelijk tegen FC Gelre

Na de verloren wedstrijd vorige week tegen VV Bavel stond er vandaag weer een belangrijke wedstrijd op het programma voor de vrouwen van Someren. In het Gelderse Wehl moesten de vrouwen van Someren het opnemen tegen hekkensluiter FC Gelre.

De vrouwen van Someren waren gebrand om de zure nederlaag van vorige week goed te maken. Maar ook de thuisploeg had het geloof dat ze net als Bavel, Someren pijn zouden kunnen doen. In de eerste helft een fel spelend Gelre waar Someren veel moeite mee had. Someren werkte ontzettend hard, maar kwam door het felle,  soms wat gemene spel van de thuisploeg) nooit echt lekker in de wedstrijd. Het was voetballend van beide kanten niet best. Veel duels en diepe ballen waar uiteindelijk nooit echt grote kansen uit zouden komen. Tweede helft was Someren duidelijk de betere partij. Met vlagen waren er mooie combinaties,  maar deze strandden dan in de Gelderse verdediging of bij de uitstekende keepster. Deze degradatiestrijd bleef dan ook onbeslist. Iets waar beide ploegen weinig tot niets aan hadden, maar uiteindelijk had deze wedstrijd gezien het spel ook geen winnaar mogen hebben.

Volgende week gaan we weer verder. Dan komen de vrouwen van Prinses Irene naar Someren. De wedstrijd in Nistelrode eerder dit seizoen werd kansloos met 3-1 verloren. Bij winst heeft Someren weer even lucht, bij verlies word het erg zorgwekkend. Kom onze vrouwen supporteren in deze oh zo belangrijke fase van de competitie. Het is toch altijd weer een steuntje in de rug. De steun die we kregen bij een oefen uitwedstrijd tegen Borrusia Mönchengladbach was super en geeft kracht met zoveel enthousiaste Zummerse mensen langs de kant. Maar in deze wedstrijden gaat het om de knikkers en lijfsbehoud in deze mooie klasse,  waar wij het met zijn allen voor doen.

Ivo Veltrop.