Victoria Boys VR1 (zon) - SV Someren VR1 (zon)

Victoria Boys VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

21 februari 2016 14:00

Hooijer, P.

Someren VR1 belangrijke wedstrijd in Apeldoorn.

De vrouwen van Someren hebben zich goed weten te herstellen na de verliespartij van vorige week op eigen veld tegen Buitenveldert. Vandaag werd er overtuigd gewonnen van Victoria Boys uit Apeldoorn met 1-3.

De vrouwen begonnen goed op een koud en stormachtig Sportpark in Apeldoorn. Binnen 6 minuten waren er twee 100% kansen om op voorsprong te komen. Deze werden helaas gemist.  Toch zou Someren vroeg in de wedstrijd op 0-1 komen. Romy Kuepers werd als doorgebroken speelster neergehaald. Het was net buiten het 16 meter gebied, maar de scheidsrechter zag een strafschop. Ook raar dat de scheidsrechter de rode kaart op zak hield nadat er een doorgebroken speelster werd neergehaald. De stafschop werd genomen door Anke Janssen en zij faalde niet, 1-0. Verder hadden de vrouwen van Someren voetballend  het overwicht in deze wedstrijd. Totaal tegen de verhouding in zou Victoria Boys langszij komen. Vanuit een corner kon een speelster van Victoria Boys vrij inschieten, 1-1. De grootste kans om op voorsprong te komen voor de rust was voor Victoria Boys, maar deze bal werd goed gered door de Someren doelvrouw Lindsey Stultiëns.

2e helft ging Someren de druk meer opvoeren. Hierdoor kwam de ploeg van Richard Aben nog beter in het spel. In de 56e minuut kwam Christa Eggers, na lang blessureleed, weer in het veld.  In de 68e minuut wist Someren het betere spel ook te belonen. Een perfecte voorzet van Kim Bankers kwam op het hoofd van Anke Janssen, die met haar 2e doelpunt Someren weer op voorsprong wist te zetten, 1-2 . Even later moest tegenstander Victoria Boys verder met 10 vrouwen, toen er na een blessure de wissels op waren. Vanaf dit moment was Someren echt de bovenliggende partij en kon het de winst vrij gemakkelijk naar zich toetrekken. In de 77e minuut wist Romy Kuepers de wedstrijd op slot te gooien met een bekeken schuivertje, nadat zij de bal perfect kreeg van de mee op gekomen Loes van de Ven, 1-3. Dit was tevens de eindstand.

Een meer dan verdiende en belangrijke overwinning voor de vrouwen van Richard Aben. Volgende week is een vrij weekend. De week daarna wordt de competitie hervat tegen laagvlieger VV Bavel. We hopen dan weer te kunnen beschikken over onze trouwe aanhang.

Ivo Veltrop.